Профспілки розчаровані проектом реформи податкової системи

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Метою нинішнього реформування податку на доходи фізичних осіб є збільшення доходів бюджету за рахунок збільшення дірки в й до того худому гаманці легально чесно працюючих українських громадян

Федерація профспілок України розуміючи необхідність проведення подальшого реформування податкової системи України, висловлює своє розчарування розробленим Державною фіскальною службою України проектом Концепції реформування податкової системи, а також відсутністю відкритого і відвертого соціального діалогу з обговорення даного проекту.

Не зважаючи на окремі позитивні моменти даного проекту (зокрема, щодо  скорочення кількості податків і зборів, зближення бухгалтерського та податкового обліку, збільшення втричі ставки податку на доходи фізичних осіб на дивіденди), мета та цілі даного проекту все ж мають доволі асоціальну направленість.

Зокрема, в частині реформування зарплатних податків в Україні.

Переважна більшість запропонованих проектом Концепції моделей введення прогресивної шкали оподаткування носить вкрай фіскальний характер та значно збільшує податковий тиск на найманих працівників. А якщо до цього ще додати введення військового збору, зростання цін, реальне зменшення заробітної плати для переважної більшості працівників, зупинення роботи десятків підприємств в Україні, зростання масового безробіття, продовження невиплати зарплат, то все це врешті решт призведе до соціального колапсу.

Отже виходить, що метою реформування податку на доходи фізичних осіб є збільшення доходів бюджету за рахунок збільшення дірки в й до того худому гаманці легально чесно працюючих  українських громадян.

В той же час, досвід країн, які стикалися з фінансовими потрясіннями, свідчить, що в складних економічних і політичних умовах фіскальний тягар, навпаки, повинний бути зміщений на найбільш заможні верстви населення.  Альтернативними варіантами подолання дефіциту держбюджету, на думку Федерації профспілок України, може стати:

  • розширення переліку корисних копалин, за видобуток та реалізацію яких стягується рента;
  • введення податку на розкіш шляхом введення диференційованої шкали оподаткування ПДВ: на дорогоцінні товари найбільші ставки, а на товари першої необхідності – найменші, або звільнення їх від оподаткування, як це практикується в країнах ЄС; введення податку з власників транспортних засобів на легкові автомобілі з великим об'ємом двигуна.
  • суттєве підвищення акцизного податку на алкогольні, слабоалкогольні напої та тютюнові вироби.

До того ж, ФПУ продовжує наполягати на тому, що фундаментом забезпечення принципу соціальної справедливості в оподаткуванні повинно бути:

усунення нерівності та забезпечення уніфікації в підходах до оподаткування заробітної плати порівняно з іншими доходами (бізнес сплачує податок лише з частини доходів – прибутку, зменшеного на собівартість продукції, яка по суті виконує функцію неоподатковуваного мінімуму), а відтак впровадження до трудових доходів єдиного принципу – оподаткування прибутку (за мінусом величини прожиткового мінімуму, що є еквівалентом собівартості праці).

Стосовно питання реформування єдиного соціального внеску разом із податком на доходи фізичних осіб, то ФПУ вчергове наголошує:

За природою походження внески на соціальне страхування не є податками і не входять до складу державного бюджету, вони мають цільове страхове призначення – на відшкодування втраченого заробітку внаслідок хвороби, нещасного випадку на виробництві та в інших випадках непрацездатності.

Має дотримуватись основний принцип системи соціального    страхування – розміри єдиного соціального внеску мають покривати видатки на матеріальне забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, а також на функціонування самої системи соціального страхування.

Відповідно до діючого законодавства, для того, щоб за повний страховий стаж заробити мінімальну пенсію, працівник має отримувати мінімальну заробітну плату в розмірі 3093 грн. А при зниженні розміру єдиного соціального внеску мінімальна заробітна плата відповідно має бути ще більшою.

Запропонований проект Концепції реформування податкової системи України не тільки не розв’язує цю проблему, а ще більше її поглиблює.

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66389

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
204

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
313

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
339

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15405

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді