Як зазначено у роз’ясненні, контроль за додержанням законодавства про захист персональних даних у межах повноважень, передбачених законом, покладається на Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (далі — Уповноважений) лише з набранням чинності Законом України від 03.07.2013 № 383-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи захисту персональних даних" (далі - Закон № 383-VII), тобто з 01.01.2014.
Законом № 383-VII внесено зміни також і до Кодексу України про адміністративні правопорушення (фактичне викладення статей 188-39 та 188-40 в новій редакції). При цьому відповідно до статті 8 Кодексу України про адміністративні правопорушення закони, які пом'якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Таким чином, за вчинення діянь, які визначались як адміністративні правопорушення до 01.01.2014, а після цієї дати вже не належать до таких правопорушень, з 01.01.2014 до юридичної відповідальності особи не можуть бути притягнені.
Крім того, статтею 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш, як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш, як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді). Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш, як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш, як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частині третій цієї статті.
Слід звернути увагу, що відповідно до пункту 10 частини першої статті 23 Закону «Про захист персональних даних» Уповноважений складає протоколи про притягнення до адміністративної відповідальності та направляє їх до суду у випадках, передбачених законом.
Отже, Уповноваженим може бути складено протокол про притягнення до адміністративної відповідальності за ті діяння, які визнаються адміністративними правопорушеннями згідно з чинним законодавством і вчинені чи виявлені, відповідно, у строки, встановлені частиною другою статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.