Кабінет Міністрів України зареєстрував проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення кадрової роботи платниками податків» (№ 3507).
Законопроектом пропонується внести зміни до статті 24 Кодексу законів про працю України (КЗпП) щодо переліку документів, які працівник подаватиме при укладанні трудового договору. Окрім паспорту або іншого документу, що посвідчує особу, та заяви про прийняття на основне місце роботи або на роботу за сумісництвом, а у випадках, передбачених законодавством, — документу про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я, працівник подаватиме посвідчення особи, застрахованої в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (у разі наявності). За необхідністю можливе подання інформації (резюме) про отримання спеціальних знань, досвіду роботи за професією (посадою), наявністю і застосуванням професійних навичок, виконуваної роботи (наданих послуг), а також характеристики, рекомендацій та інших документів, що характеризують попередню роботу. Відповідальність за достовірність наданої інформації нестиме громадянин.
Утім, роботодавець має право перевірити достовірність інформації, наданої працівником, в порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.
В день звільнення, окрім обов’язку повного розрахунку, роботодавець зобов’язаний буде видати працівнику копію наказу про звільнення.
Облік трудової діяльності працівника здійснюватиметься в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Порядок ведення обліку трудової діяльності працівників в електронній формі має встановити Кабінет Міністрів України.
Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV рекомендується доповнити абзацом такого змісту:
«Періоди роботи, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, за періоди після 1 липня 2016 року зараховуються до страхового стажу за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, та виданими роботодавцем документами про умови праці та тривалість роботи».
Також законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI щодо введення на кожну застраховану особу персональної облікової картки, яка зберігатиметься в Пенсійному фонді протягом усього життя особи, а після її смерті — протягом 75 років на паперових та/або електронних носіях за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперового та електронного документів. Законопроектом встановлено перелік відомостей, які міститиме персональна облікова картка.
Планується, що в разі прийняття закону Верховною Радою України, він набере чинності 01.07.2016. Протягом трьох місяців з дня набрання чинності Закону роботодавці повинні будуть здійснити видачу трудових книжок працівникам.
Як зазначено в пояснювальній записці до законопроекту прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення ведення кадрової роботи платниками податків)» дозволить підприємцям скоротити витрати, пов’язані із адмініструванням трудових книжок, а також зробить більш легким процес наймання та звільнення працівників.
Підготувала Ольга Савченко,
експерт «Експертус Кадри»