Втрата печатки: що потрібно зробити керівнику підприємства
Запитання
Якщо загубилася печатка, чи можна просто видати наказ про визнання її втраченою, або ж потрібно зробити ще щось?
Відповідь
Порядок дій у разі втрати печатки підприємства внормовують у Порядку використання печаток. Зазвичай видати наказ про визнання печатки втраченою недостатньо.
Що робити, коли втратили печатку
Право на застосування гербових печаток (для установ, які мають право використовувати державну символіку) або печаток установи із зазначенням найменування установи та ідентифікаційного коду закріплюють у положенні / статуті установи та зумовлюють її правовим статусом. В інструкції з діловодства визначають види й кількість печаток, штампів, що застосовують, перелік документів, підписи на яких відповідно до законодавства необхідно скріплювати печаткою, та порядок застосування печаток.
Як визначають порядок використання печаток
Зазвичай у Порядку використання печаток зазначають про необхідність:
- доповідати керівництву вищого рівня в разі втрати або викрадення печатки та/або штампа особою, яка це виявила;
- проводити службове розслідування та вживати заходів щодо встановлення місцезнаходження втраченої або викраденої печатки та/або штампа;
- повідомляти правоохоронні органи, якщо є підстави вважати, що печатку викрали, щоб запобігти незаконному використанню печатки від імені керівника підприємства.
Якщо в результаті службового розслідування місцезнаходження печатки та/або штампа не встановили, печатку та/або штамп визнають недійсними. Доцільно видати наказ, яким визначити печатку недійсною, та проставити відповідну відмітку в журналі обліку печаток і штампів. За необхідності підприємство оприлюднює відповідну інформацію в засобах масової інформації.
