Трудові книжки скасують упродовж 9 місяців

У планах уряду — заборонити паперові заяви про прийняття на роботу, перевести все кадрове діловодство та архів у цифровий формат, скасувати паперові трудові книжки. Це лише частка амбіційних планів нового Техноуряду.

«Починаємо поступово знищувати паперові процеси в держорганах. Починаємо зі складника, на який припадає більша частка паперового документообігу — кадрового», — анонсував плани уряду Міністр Кабінету Міністрів Дмитро Дубілет на своїй сторінці у Facebook.

Тудових книжок не буде вже черех 6 місяців

За оцінкою Міністра, лише на канцелярію навколо кадрових документів держава витрачає 50-100 млн грн щороку. А скільки витрачається намарно часу і талантів — оцінити неможливо.

ОБЕРЕЖНО: ФЕЙКИ➤➤➤

Ключові зміни, анонсовані Д. Дубілетом:

1. Заборонити подання документів у паперовій формі для прийняття на роботу, у т. ч. в порядку конкурсу.

Цей захід може видатися занадто жорстким, — зауважив Міністр, але, по-перше, нам треба «прищеплювати» цифрому грамотність державним службовцям. По-друге, декларації до НАЗК вже подають в електронній формі, а ЕЦП є у всіх.

2. Позбавитися копій документів, відомості з яких є в електронних реєстрах. Зокрема, йдеться про копії дипломів, паспортів.

3. Скасувати такий обов’язковий нині для державних службовців документ як автобіографія.

4. «Трудові книжки мають нарешті піти в історію. Це оцінить і бізнес», — зауважив Міністр.

5. Перевести весь кадровий документообіг у цифровий формат. У тому числі й все те, що стосується конкурсу, прийняття, відпусток, відряджень, звільнені.

6. Оцифрування паперових архівів документів з особового складу, переведення архівів в електронний вигляд.

За словами Міністра, «Закони, що зобов’язують зберігати паперові справи 75 років, мають залишитися в минулому сторіччі. Це також буде на користь бізнесу».

ОНЛАЙН СЕРВІС: Строки зберігання документів ➤➤➤

7. Створити єдиний державний реєстр державних службовців. Нині ця інформація розкидана по різних органах у різних форматах. Реєстр дасть змогу централізувати і комунікації, й інші аспекти управління персоналом.

Для реалізації змін уряду треба підготувати кілька законопроєктів, ухвалити кілька постанов, а також запровадити «правильне IT», з особливою увагою на кібербезпеку.

Дмитро Дубілет розраховує, що втілити усі ці зміни в життя уряд зможе за 6-9 місяців.

Зауважимо, що всі ці зміни щонайперше стосуватимуться державних органів і системи державної служби. Варто очікувати, що аналогічні зміни поступово запроваджуватимуться і в органах місцевого самоврядування, а потім і для підприємств недержавного сектору економіки.

До відома.

Ідея скасувати трудові книжки — не нова. Ще 2015 року кадрову спільноту збентежили заяви міністра Айвараса Абромавичуса про те, що очолюване ним Мінеконорозвитку підготувало пакет законопроєктів для скасування трудових книжок.

За словами міністра, трудові книжки як офіційні персональні документи, що містять записи про працевлаштування громадян, були широко поширені в СРСР, Третьому Рейху, НДР та Болгарії, використовуються в багатьох країнах СНД. Посадовці Мінекономрозвитку тоді називали трудові книжки «паперовими монстрами», які є пережитком СРСР.

Для скасування трудових книжок у 2015 році треба було внести зміни до 22 законів.

Ідеї 2015 року передбачали, що замість обов’язкової трудової книжки працівників мали наділити правом надати інформацію (резюме), характеристики, рекомендації та інші документи, що характеризують попередню роботу. А роботодавці мали б право перевірити достовірність інформації.

Замість трудової книжки планували вести облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Ірина Іванченко,

шеф-редактор Експертус Кадри


Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
63977

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40266

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563319

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44270

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді