Дубілет пропонує спростити військовий облік, переклавши обов’язки з кадровика на бухгалтера

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас

Дубілет пропонує спросити військовий облік, переклавши обов’язки з кадровика на бухгалтера

Дмитро Дубілет
міністр Кабінету міністрів України

Від недавньої ідеї скасувати військовий облік на підприємствах Уряд «з’їхав» до спрощення. Залишається з’ясувати, що ж спроститься…

За словами Міністра КМУ Дмитра Дубілета, його команда знайшла «дуже елегантне рішення», як зменшити бюрократію для українського бізнесу. Далі — «мовою оригіналу».

Одна з частих скарг, яку доводиться чути від українських бізнесменів щодо зайвої бюрократії, стосується військкоматів. Компанії мають з ними постійно листуватись щодо своїх співробітників. Годі і казати, що все листування виключно у паперовій формі.

УВАГА! Президент змінив вік призову на строкову військову службу

Після ряду зустрічей з Міністерством оборони та іншими органами команда Д. Дубілета відкрила проєкт з двох частин.

По-перше. Як відомо, зараз компанії подають по своїх співробітниках звітність у податкову службу. Ідея проста: додати в цю звітність пару полів по військовому квитку та вбити, таким чином, паперові документи.

Як зауважив Дмитро Дубілет: «Мені ця ідея подобається тим, що державі не потрібно витрачати час і гроші та створювати якесь нове технічне рішення, а життя бізнесу не ускладниться новими звітами і програмами».

Коментар

За такого підходу «голова болітиме» не тільки у кадровика, а й у бухгалтера. Спочатку кадровик випише дані для бухгалтера, потім бухгалтер введе інформацію при поданні звіту. А коли прийде перевірка з військкомату, ймовірно, відповідальний за військовий облік сушитиме голову — як показати перевіряльникам виконану роботу із повідомлення про прийняття військовозобов’язаного на роботу.

Геть бюрократію, смерть паперовим документам…

Дубілет пропонує спросити військовий облік, переклавши обов’язки з кадровика на бухгалтераДізнайтеся, як скласти списки громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць

Друга частина проєкту — автоматизація. За словами Міністра, зараз бізнес повинен повідомляти військкомати про всілякі зміни в даних своїх співробітників. Тут рішення очевидне: зробити автоматичний збір інформації з уже наявних реєстрів і автоматично надсилати ці дані до військкоматів, не відволікаючи бізнес.

Коментар

Це приємно. Проте це не найскладніша частина роботи із військового обліку. Та й захід — не найчастіший. Вся робота з військового обліку — залишається. Картотеку — формуй, оповіщення про виклик до військкомату — готуй, про призовників — звітуй, на звіряння — ходи. І все це «не відволікаючи бізнес».

Звіряння з військкоматами: алгоритм із сімома порадами

Наразі команда Міністра складає план впровадження проєкту і розраховує все запустити та змінити законодавство вже цього року. Проте, чи не варто порадитись не лише із Міноборони, а й з роботодавцями, які спроможні запропонувати не менш дієві проєкти?

Коментувала — Юлія Видиборець, головний редактор системи «Експертус Кадри»

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Військовий облік

Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
50288

Як вести військовий облік працівників в електронному та паперовому вигляді

Військовий облік працівників — це одна з обов’язкових функцій роботодавця. Кадровики відповідають за те, щоб усі призовники, військовозобов’язані та резервісти були належним чином поставлені на облік, а дані про них — своєчасно оновлювалися. Як вести військовий облік працівників онлайн? Чи повністю електронна форма військового обліку замінила паперовий військовий облік? Усе про облік військовозобов’язаних в електронному вигляді — у статті
207

План роботи з військового обліку на 2026 рік

В умовах воєнного стану питання військового обліку набуває особливої актуальності. Кожне підприємство, установа чи організація зобов’язані забезпечувати належне ведення військово-облікових документів та взаємодіяти з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП). Саме тому план роботи з військового обліку на 2026 рік є обов’язковим для кадрової служби. Він дозволяє систематизувати всі заходи, контролювати своєчасність виконання завдань і бути готовими до перевірок
949

Посадова інструкція інспектора з військового обліку

В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
75240

Відповідальність за порушення військового обліку на підприємстві

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.
17790

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді