Від недавньої ідеї скасувати військовий облік на підприємствах Уряд «з’їхав» до спрощення. Залишається з’ясувати, що ж спроститься…
За словами Міністра КМУ Дмитра Дубілета, його команда знайшла «дуже елегантне рішення», як зменшити бюрократію для українського бізнесу. Далі — «мовою оригіналу».
Одна з частих скарг, яку доводиться чути від українських бізнесменів щодо зайвої бюрократії, стосується військкоматів. Компанії мають з ними постійно листуватись щодо своїх співробітників. Годі і казати, що все листування виключно у паперовій формі.
УВАГА! Президент змінив вік призову на строкову військову службу
Після ряду зустрічей з Міністерством оборони та іншими органами команда Д. Дубілета відкрила проєкт з двох частин.
По-перше. Як відомо, зараз компанії подають по своїх співробітниках звітність у податкову службу. Ідея проста: додати в цю звітність пару полів по військовому квитку та вбити, таким чином, паперові документи.
Як зауважив Дмитро Дубілет: «Мені ця ідея подобається тим, що державі не потрібно витрачати час і гроші та створювати якесь нове технічне рішення, а життя бізнесу не ускладниться новими звітами і програмами».
Коментар
За такого підходу «голова болітиме» не тільки у кадровика, а й у бухгалтера. Спочатку кадровик випише дані для бухгалтера, потім бухгалтер введе інформацію при поданні звіту. А коли прийде перевірка з військкомату, ймовірно, відповідальний за військовий облік сушитиме голову — як показати перевіряльникам виконану роботу із повідомлення про прийняття військовозобов’язаного на роботу.
Геть бюрократію, смерть паперовим документам…
Дізнайтеся, як скласти списки громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць
Друга частина проєкту — автоматизація. За словами Міністра, зараз бізнес повинен повідомляти військкомати про всілякі зміни в даних своїх співробітників. Тут рішення очевидне: зробити автоматичний збір інформації з уже наявних реєстрів і автоматично надсилати ці дані до військкоматів, не відволікаючи бізнес.
Коментар
Це приємно. Проте це не найскладніша частина роботи із військового обліку. Та й захід — не найчастіший. Вся робота з військового обліку — залишається. Картотеку — формуй, оповіщення про виклик до військкомату — готуй, про призовників — звітуй, на звіряння — ходи. І все це «не відволікаючи бізнес».
Звіряння з військкоматами: алгоритм із сімома порадами
Наразі команда Міністра складає план впровадження проєкту і розраховує все запустити та змінити законодавство вже цього року. Проте, чи не варто порадитись не лише із Міноборони, а й з роботодавцями, які спроможні запропонувати не менш дієві проєкти?
Коментувала — Юлія Видиборець, головний редактор системи «Експертус Кадри»