НАЗК змінило порядок перевірки е-декларацій

НАЗК запроваджує автоматизований розподіл обов’язків між уповноваженими особами під час повної перевірки декларації.

НАЗК змінило порядок перевірки е-декларацій

Електронне декларування: 12 практичних аспектів

НАЗК наказом від 15.04.2020 № 144/20 затвердило Порядок проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі — Наказ, Порядок).

Наказ запроваджує автоматизований розподіл обов’язків з проведення повної перевірки між уповноваженими особами відповідно до пункту 53 розділу II Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції» від 04.03.2020 № 524-IX.

Порядок визначає процедуру проведення НАЗК контролю та повної перевірки декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статей 48 та 50 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII.

Види контролю декларацій НАЗК:

  • своєчасність подання;
  • правильність та повнота заповнення;
  • логічний та арифметичний контроль.

Порядок описує процедуру повної перевірки декларацій та порядок обліку таких перевірок.

Складові предмета повної перевірки декларації:

  • чи достовірні задекларовані відомості;
  • чи точна оцінка задекларованих активів;
  • чи наявний конфлікт інтересів;
  • чи наявні ознаки незаконного збагачення або необґрунтованості активів.

image19

За результатами проведення повної перевірки декларації уповноважена особа складає та підписує довідку про результати проведення повної перевірки декларації, яка містить інформацію:

  • підстави для проведення повної перевірки;
  • дату початку строку повної перевірки та відомості про результати автоматизованого розподілу (повторного автоматизованого розподілу, якщо він проводився);
  • перелік запитів, що надсилалися для проведення перевірки, у т. ч. з метою отримання пояснення, підтвердних документів, іншої інформації від суб’єкта декларування;
  • джерела інформації, що були використані під час проведення перевірки, у т. ч. перелік інформаційно-телекомунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у т. ч. тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, а також відомості з реєстрів, відкритих баз даних, реєстрів іноземних держав, що можуть містити інформацію, яка має відображатись у декларації;
  • висновок за результатами повної перевірки.

Наказ та Порядок станом на 27.04.2020 ще не набрав чинності.

НАЗК змінило порядок перевірки е-деклараційДізнайтеся, хто з працівників патронатних служб зобов’язаний подати декларацію за 2019 рік

Нагадаємо, що поки що діє Порядок проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджений рішенням НАЗК від 10.02.2017 № 56. Наказ НАЗК не містить жодних настанов про втрату чинності означеного рішення та попереднього порядку.

Ольга Догадіна

провідний експерт Експертус: Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Затвердження, погодження та призначення відповідального за антикорупційну програму юридичної особи

Яким вимогам має відповідати антикорупційна програма юридичної особи? Яку назву посади передбачити в штатному розписі для особи, відповідальної за її реалізацію? Чи можна поєднати виконання цієї функції з безпосередніми посадовими обов’язками? Про це і не тільки — тут і зараз
7344

Запобігання корупції в органах державної влади і місцевого самоврядування

Ухвалене наприкінці 2014 року нове антикорупційне законодавство визначило стратегію антикорупційної політики держави, створило правові, організаційні й інституційні засади її діяльності у сфері запобігання та протидії корупції.
3475

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді