На період карантину статус та призначення допомоги по безробіттю присвоюється першого ж дня після подання відповідної заяви.
⇛ Карантин продовжено. Як діяти кадровику ⇚
На онлайн-порталі державних послуг «Дія» з’явилась ще одна електронна послуга: реєстрація та оформлення виплат допомоги по безробіттю. Відповідне рішення Уряд ухвалив постановою «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації, перереєстрації безробітних та призначення виплати допомоги по безробіттю в електронній формі» від 24.04.2020.
Останній день карантину 10 чи 11 травня?
Для отримання послуги необхідно виконати 3 кроки:
- авторизуватись у кабінеті користувача на порталі «Дія» за допомогою електронного підпису, електронної системи ідентифікації Bank ID чи Mobile ID;
- заповнити лише одну онлайн-анкету, питання якої визначатимуть перелік документів (паспорт, документи про освіту, трудова книжка тощо);
- отримати підтвердження на електронну пошту або на телефон про надання статусу безробітного та виплати допомоги із безробіття /або сповіщення про необхідність доопрацювання / або аргументована відмова.
Нагадуємо, що на період карантину:
- статус безробітного надається одразу після подання заяви;
- допомога по безробіттю призначається з першого дня після реєстрації. Без прив‘язки до наявності чи відсутності підходящої роботи.
Урядовий портал повідомляє, що по завершенню карантину час розгляду заяви буде змінено, та з’явиться функціонал для прямої комунікації менеджера Служби зайнятості та користувача щодо пошуку роботи.
За інформацією Урядового порталу
Роботодавець зобов’язаний подавати до центру зайнятості інформацію щодо масового вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва й праці, у т. ч. ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання за два місяці до вивільнення
Пам’ятайте, що працевлаштування працівників квотних категорій може мати фінансовий зиск для підприємства. А от необґрунтована відмова у прийнятті, якщо квота не виконана, — гарантований візит інспектора Держпраці
Якщо середньооблікова чисельність штатних працівників становить 20 осіб, на підприємстві має бути один працівник передпенсійного віку. Інакше — штраф. За яких умов та скільки заплатять роботодавці за невиконання квоти?
Сервіс «Електронний кабінет роботодавця» на сайті служби зайнятості дає змогу публікувати вакансії і переглядати резюме пошукачів роботи, звітувати про потребу в кадрах. Більше про можливості для роботодавців — у статті.
Нерідко трапляється, що на підприємстві працюють працівники, які до цього тривалий час працювали за кордоном. Чи враховувати цей період до стажу для оплати тимчасової непрацездатності, призначення допомоги з безробіття, пенсії? Які документи підтверджують страховий стаж, набутий за кордоном? Окрім відповідей на ці запитання, у статті також знайдете перелік країн, з якими Україна уклала відповідні міжнародні договори.