Набули чинності «штрафні» норми Закону про мову у сфері обслуговування

З 27.05.2020, працюють статті 55, 56 та 57 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704-VIII (далі — Закон про мову), які регулюють розгляд скарг, проведення контролю та накладання штрафів Уповноваженим.

Набули чинності «штрафні» норми Закону про мову у сфері обслуговування
Після 27.05.2020 омбудсмен мав розпочати активну мовнозахисну роботу. Підставою для контролю з боку мовного омбудсмена могла стати навіть скарга споживача. Наприклад, особа поскаржиться Уповноваженому, що офіціант в кав’ярні відмовився спілкуватися українською або продавець не відповів українською на запитання про товар.

Хто має заговорити українською на роботі

Проте, Тетяна Монахова, яка обіймала цю посаду, звільнилася за власним бажанням (розпорядження КМУ від 06.05.2020). Своє рішення вона пояснила повною відсутністю фінансування і можливості працювати.

Монахова каже, що в законі про мовного омбудсмена не вказано, що її секретаріат має бути юридичною особою (як це є з уповноваженим з прав людини), тому створити його не вдалось, хоча передбачено, що там мають працювати 50 людей. Вона пояснює, що без створення секретаріату казначейство не може виділяти їй фінансування.

На запитання, яка в неї була зарплата, Монахова відповіла: «Цього я так і не дізналася. Майже пів року я лише витрачала власні кошти на поїздки з Миколаєва до Києва, винаймання там житла тощо».

Штрафи за мовні порушення у сфері обслуговування будуть легітимні з 16.01.2021 — саме з цього дня набуде чинності стаття 30 Закону про мову.

⇛ Мовний закон: настанови для кадровика ⇚

Тож Уряд має час на пошук гідного кандидата на пост, а роботодавець — щоби навчити персонал української мови або найняти тих, хто вже володіє державною мовою. Закон про мову не вимагає від претендентів на посади продавців, перукарів, офіціантів та інших працівників сфери обслуговування документів про підтвердження рівня володіння українською. Але це персональна відповідальність, зацікавленість та безпека роботодавця.

Юлія Видиборець

головний редактор експертно-правової системи «Експертус Кадри»

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Звертання у діловому етикеті: як потоваришувати з кличним відмінком

Ділове спілкування та його особливості є надзвичайно важливим компонентом роботи з людьми. Мало бути комунікабельним, вмійте лаконічно і грамотно формувати свої думки та прохання. Уміння якісно вибудувати своє усне ділове спілкування — запорука гарної репутації. Дізнайтеся більше, що таке ділове спілкування та удоскональте використання кличного відмінку, щоб почуватися впевнено при звертанні до будь-якого опонента.
176955

10 універсальних запитань, щоб почати розмову

Перетворіть незручне мовчання на захопливу дискусію — заздалегідь знайдіть тему для бесіди. Якщо ви підготувалися до знайомства і маєте напохваті приводи для розмови, то легко зближатиметеся з партнерами підприємства. Починайте з вдалої бесіди, а підприємство здобуватиме корисного партнера
3424

Як писати електронні листи

Лише одне недоречне слово в електронному листі може зіпсувати стосунки з колегою і вашу репутацію. Розповімо, які мовні кліше в діловому листуванні доречні, а що заборонено. Жодних нормативних актів щодо цього немає. У статті ми зібрали готові формулювання і приклади, як написати ділового листа й отримати таку відповідь, якої ви потребуєте
64145

Складні дзвінки: як побудувати і завершити розмову

Секретарям часто доводиться давати довідки або вислуховувати претензії по телефону. Розмовляти з допитливими і агресивними людьми важко. Пропонуємо три сценарії, які допоможуть справлятися з неприємними телефонними бесідами.
2437

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді