Роботодавець має правильно підготувати робочі місця та чітко спланувати послідовність дій працівників в умовах пандемії.

Міжнародна організація праці (МОП) оприлюднила Методичний посібник, який допоможе організувати роботу сезонних працівників в умовах пандемії. У посібнику підготовлені рекомендації для роботодавця на трьох основних етапах роботи:
- підготовка,
- виконання,
- контроль.
Умови для укладання трудових договорів на сезонні роботи
Зокрема, на першому етапі роботодавець має:
- підготувати засоби гігієни для працівників;
- забезпечити достатню кількість індивідуальних пляшок води із зазначенням на кожній прізвища працівника;
- вивісити у санвузлах та поруч із каністрами з водою рекомендації щодо запобіжних заходів, миття рук, тощо.
МОП рекомендує уникати колективного інформування та передавати вказівки сезонним працівникам через СМС або телефоном.
Роботодавець має адаптувати організацію праці та час, необхідний для різних завдань із урахуванням надзвичайних вимог, зокрема:
- змінювати робочий час,
- розбити перерви на частини,
- збільшити час на прибирання, тощо.
Приймання матеріалів, завантаження й розвантаження також слід забезпечити з обмеженням контактів.
На другому етапі роботи роботодавцю слід організувати рух людей в робочих приміщеннях. За можливості помітити на підлозі дистанціювання. Обмежити кількість працівників в одному приміщенні.
Необхідно відмовитись від колективних перевезень. У разі спільної поїздки: дві особи на машину із розміщенням по діагоналі (один спереду/другий позаду).
Під час роботи на ділянках відстань між працівниками має складати кілька рядків. У разі необхідності спільної роботи роботодавець має утворити групи по двоє, по троє і не змінюйте їх, поки не зникне в цьому потреба.
МОП також передбачає певні вимоги щодо організації перерв та приміщень для паління.
На третьому етапі роботодавцю необхідно проконтролювати:
- правильне розуміння працівниками вимог під час роботи,
- наявність і використання ЗІЗ,
- дотримання правил безпеки,
- дотримання часу закінчення роботи в плані використання засобів обробки,
- виконання вимог дистанціювання.
Регулярно розпитуйте працівників про самопочуття, наявність можливих симптомів.
МОП застерігає роботодавців
Переконайтесь, що увага до небезпеки інфекціювання не применшує важливості і не зменшує уваги до інших ризиків, властивих даній роботі (вантажні роботи, монотонна робота, падіння з висоти, хімічні ризики, використання засобів індивідуального захисту тощо).
У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.