Коли карантин замкнув у будинках мільярди людей по всьому світу, а робота стала віддаленою, у нашу реальність увійшли онлайн-конференції та відеодзвінки. Дотримувати правил цифрового етикету не менш важливо, ніж етикету класичного. Як налагодити комунікацію, щоб отримати максимум ефекту, — роз’яснила ЮЛІЯ ДОНСЬКА, експерт журналу «Довідник секретаря та офіс-менеджера», редактор проєкту дистанційного навчання «Вища школа асистента керівника».
☝ Що вибрати: аудіо чи відеоформат конференції
Яких правил дотримувати під час відеодзвінка
1. Дивіться у вебкамеру. Так співрозмовнику здаватиметься, що дивитеся йому в очі. Це створить відчуття більш довірливої бесіди. Так, вам кортітиме подивитися на своє зображення в кутку екрана. І щоб не поглядати вбік, підтягніть віконце відеозображення нагору, прямо під вебкамеру. Так буде комфортніше і вам, і співрозмовникам.
2. Дотримуйте дрес-коду. Під час відеонаради майте такий самий вигляд, що й у буденній робочій обстановці. Не намагайтеся сховатися за фільтрами — це лише заважатиме співрозмовникам. Окуляри, рамки й різні маски допустимі лише в особистому спілкуванні.
Суворий дрес-код потрібен трьом категоріям людей: держслужбовцям, фінансистам і юристам — людям, завдання яких — не дивувати, а захищати й викликати довіру. Усім іншим, наприклад працівникам креативної та фешн-індустрії, IT-спеціалістам, можна бути більш винахідливими. Проте, коли виходите на зв’язок, «градус ошатності» усе ж знизьте.
Будьте обережними з великими прикрасами — вони можуть дивно відображатися на екрані й дратуватимуть співрозмовників. Не надягайте речей зі строкатими принтами, віддайте перевагу однотонному одягу.
Навіть якщо камера показує лише ваше обличчя й плечі, не полінуйтеся змінити домашні шорти на щось серйозне. Завжди є ймовірність того, що вам доведеться відчиняти двері, наливати собі води, вимикати якийсь пристрій під час відеодзвінка. Наприклад, репортер каналу ABC News Уїлл Рів з’явився у прямому ефірі програми Good Morning America без штанів.
З Вами такого точно не станеться, якщо прочитаєте статтю «Телефонні та відеонаради: як організувати за етикетом» у журналі «Довідник секретаря та офіс-менеджера». А якщо хочете бути в тренді етикетних новацій, пройдіть експрес-курс «Співпраця з VIP-персонами. Сучасний бізнес-етикет» в онлайн-Школі асистента керівника. Щоб стати гуру етикету, Вам знадобиться лише 30 годин!