Як обчислити стаж державної служби
Держслужбовець може бути відсторонений від виконання посадових обов’язків у разі виявлення порушень, встановлених п. 1,7 — 10 та 14 ст. 35 Закону «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон про державну службу):
- порушення Присяги державного службовця;
- перевищення службових повноважень, якщо воно не містить складу кримінального або адміністративного правопорушення;
- невиконання вимог щодо політичної неупередженості державного службовця;
- використання повноважень в особистих (приватних) інтересах або в неправомірних особистих інтересах інших осіб;
- подання під час вступу на державну службу недостовірної інформації про обставини, що перешкоджають реалізації права на державну службу, а також неподання необхідної інформації про такі обставини, що виникли під час проходження служби;
- прийняття державним службовцем необґрунтованого рішення, що спричинило порушення цілісності державного або комунального майна, незаконне їх використання або інше заподіяння шкоди державному чи комунальному майну, якщо такі дії не містять складу кримінального або адміністративного правопорушення.
За такі порушення до держслужбовця може бути застосовано дисциплінарне стягнення та, як наслідок, він буде відсторонений від виконання посадових обов’язків.
Рішення про відсторонення держслужбовця від виконання посадових обов’язків приймають одночасно з прийняттям рішення про порушення дисциплінарного провадження або під час його здійснення у разі: наявності підстав вважати, що він може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для дисциплінарного провадження; впливу на працівників державного органу та інших осіб, зокрема, здійснення протиправного тиску на підлеглих, погрози звільненням з роботи; перешкоджання в інший спосіб об’єктивному вивченню обставин вчинення дисциплінарного проступку.
Головне управління Держпраці виокремлює два важливих аспекти відсторонення держслужбовця від виконання посадових обов’язків:
- міра необхідної поведінки держслужбовця під час дисциплінарного провадження;
- дії керівництва держоргану для захисту трудових прав держслужбовця.
Перший аспект зумовлений обов’язком держслужбовця під час відсторонення від виконання посадових обов’язків перебувати на робочому місці відповідно до правил внутрішнього службового розпорядку та сприяти здійсненню дисциплінарного провадження (ч. 5 ст. 72 Закону про державну службу).
Держслужбовцю оплачують у розмірі середньої зарплати весь час відсторонення від виконання посадових обов’язків, якщо дисциплінарне провадження закривають без притягнення його до відповідальності (ч. 4 ст. 72 Закону про державну службу).
Другий аспект — скеровує дії керівництва держоргану для захисту трудових прав держслужбовця.
Стаття 74 Закону про державну службу визначає гарантії прав держслужбовців під час застосування дисциплінарного стягнення.
Дисциплінарне стягнення має відповідати ступеню тяжкості вчиненого проступку та вини держслужбовця та може бути накладено тільки у разі встановлення факту вчинення дисциплінарного проступку та його вини.
До держслужбовця, який скоїв проступок у стані крайньої потреби або необхідної оборони, дисциплінарне стягнення не застосовують.
Олена Петровська
за матеріалами Прес—служби Головного управління Держпраці