Як відстороняти держслужбовця від виконання посадових обов’язків. Роз’яснює Держпраці

До держслужбовця, який скоїв проступок у стані крайньої потреби або необхідної оборони, дисциплінарне стягнення не застосовують. Держслужбовцю оплачують у розмірі середньої зарплати весь час відсторонення від виконання посадових обов’язків, якщо дисциплінарне провадження закривають без притягнення його до відповідальності.
Як відстороняти держслужбовця від виконання посадових обов’язків. Роз’яснює Держпраці

Як обчислити стаж державної служби

Держслужбовець може бути відсторонений від виконання посадових обов’язків у разі виявлення порушень, встановлених п. 1,7 — 10 та 14 ст. 35 Закону «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон про державну службу):

  1. порушення Присяги державного службовця;
  2. перевищення службових повноважень, якщо воно не містить складу кримінального або адміністративного правопорушення;
  3. невиконання вимог щодо політичної неупередженості державного службовця;
  4. використання повноважень в особистих (приватних) інтересах або в неправомірних особистих інтересах інших осіб;
  5. подання під час вступу на державну службу недостовірної інформації про обставини, що перешкоджають реалізації права на державну службу, а також неподання необхідної інформації про такі обставини, що виникли під час проходження служби;
  6. прийняття державним службовцем необґрунтованого рішення, що спричинило порушення цілісності державного або комунального майна, незаконне їх використання або інше заподіяння шкоди державному чи комунальному майну, якщо такі дії не містять складу кримінального або адміністративного правопорушення.

За такі порушення до держслужбовця може бути застосовано дисциплінарне стягнення та, як наслідок, він буде відсторонений від виконання посадових обов’язків.

Рішення про відсторонення держслужбовця від виконання посадових обов’язків приймають одночасно з прийняттям рішення про порушення дисциплінарного провадження або під час його здійснення у разі: наявності підстав вважати, що він може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для дисциплінарного провадження; впливу на працівників державного органу та інших осіб, зокрема, здійснення протиправного тиску на підлеглих, погрози звільненням з роботи; перешкоджання в інший спосіб об’єктивному вивченню обставин вчинення дисциплінарного проступку.

Головне управління Держпраці виокремлює два важливих аспекти відсторонення держслужбовця від виконання посадових обов’язків:

  • міра необхідної поведінки держслужбовця під час дисциплінарного провадження;
  • дії керівництва держоргану для захисту трудових прав держслужбовця.

Перший аспект зумовлений обов’язком держслужбовця під час відсторонення від виконання посадових обов’язків перебувати на робочому місці відповідно до правил внутрішнього службового розпорядку та сприяти здійсненню дисциплінарного провадження (ч. 5 ст. 72 Закону про державну службу).

Держслужбовцю оплачують у розмірі середньої зарплати весь час відсторонення від виконання посадових обов’язків, якщо дисциплінарне провадження закривають без притягнення його до відповідальності (ч. 4 ст. 72 Закону про державну службу).

Другий аспект — скеровує дії керівництва держоргану для захисту трудових прав держслужбовця.

Стаття 74 Закону про державну службу визначає гарантії прав держслужбовців під час застосування дисциплінарного стягнення.

Дисциплінарне стягнення має відповідати ступеню тяжкості вчиненого проступку та вини держслужбовця та може бути накладено тільки у разі встановлення факту вчинення дисциплінарного проступку та його вини.

До держслужбовця, який скоїв проступок у стані крайньої потреби або необхідної оборони, дисциплінарне стягнення не застосовують.

Олена Петровська

за матеріалами Прес—служби Головного управління Держпраці

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
64041

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40281

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563677

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44280

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43378

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді