
Тимчасово виконуючий обов’язки Міністра оборони України Іван Руснак підписав наказ «Про призов громадян України на військову службу за призовом осіб офіцерського складу в листопаді — грудні 2020 року» від 28.10.2020 № 391 (далі — Наказ).
Як призначити відповідального за ведення військового обліку
Одже, за вісьмома військово-обліковими спеціальностями призвуть до 350 офіцерів запасу. Це означає, що з вашого підприємства можуть призвати працівника-офіцера запасу, який не досяг 43 років. Проходити службу він буде 18 місяців.
Під прицілом працівники будь-якого підприємства, адже призивають осіб, які:
- мають вищу освіту за освітнім ступенем не нижче бакалавра;
- пройшли повний курс військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу (закінчили військові кафедри);
- отримали первинне офіцерське звання.
Більшість чоловіків закінчили військові кафедри, коли навчалися в інститутах та університетах. Проте йдеться не лише про чоловіків. Чоловіків і жінок — випускників військових кафедр можуть залучати до служби за призовом офіцерів запасу на рівних умовах.
Попередньо ви можете з’ясувати:
- кого з офіцерів не призвуть;
- хто зможе отримати відстрочку.
Чи може офіцер запасу отримати відстрочку від призову
Якщо працівника призвуть — оформіть увільнення і забезпечте гарантії.
Пам’ятайте, що несповіщення офіцера запасу про виклик до військкомату або перешкоджання явці офіцера на призовну дільницю — підстава для штрафу (ст. 211-4 КпАП). А працівникові за неявку може загрожувати не тільки штраф, а й кримінальна відповідальність.
За матеріалами Експертус Кадри
Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
Військовий облік працівників — це одна з обов’язкових функцій роботодавця. Кадровики відповідають за те, щоб усі призовники, військовозобов’язані та резервісти були належним чином поставлені на облік, а дані про них — своєчасно оновлювалися. Як вести військовий облік працівників онлайн? Чи повністю електронна форма військового обліку замінила паперовий військовий облік? Усе про облік військовозобов’язаних в електронному вигляді — у статті
В умовах воєнного стану питання військового обліку набуває особливої актуальності. Кожне підприємство, установа чи організація зобов’язані забезпечувати належне ведення військово-облікових документів та взаємодіяти з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП). Саме тому план роботи з військового обліку на 2026 рік є обов’язковим для кадрової служби. Він дозволяє систематизувати всі заходи, контролювати своєчасність виконання завдань і бути готовими до перевірок
В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.