На порушників Закону про мову чекає адміністративна відповідальність

У супермаркеті, інтернет-магазині, кав’ярні, ресторані, в банку, аптеці, на АЗС, вокзалі, в спортзалі чи бібліотеці працівники мають спілкуватися державною мовою. Лише на прохання відвідувача працівник може спілкуватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
Штрафи за порушення Закону про мову
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь нагадав, що 16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704-VІІІ.
Хто має заговорити українською на роботі
Всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською.
Тарас Кремінь зауважив, що вимога обслуговувати державною мовою стосується не лише торгівлі. Освітні послуги, у т.ч. гуртки і секції, медичне обслуговування, соціальні послуги повинні надавати українською. Це стосується і інформації в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. Мовний омбудсмен зауважив, що інформацію державною мовою про товари та послуги можуть дублювати й іншими мовами.
Українська утверджується в публічних сферах суспільного життя — у трудових відносинах, діловодстві, обслуговуванні споживачів, ЗМІ, книговиданні, в охороні здоров’я, на телебаченні, у кінопрокаті...
Тож, роботодавці повинні оцінити рівень володіння працівників українською. Адже кожен відвідувач закладу може скласти скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови.
Олена Петровська,
експерт Експертус Кадри
За матеріалами Урядового порталу
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.