Головсанлікар затвердив нові вимоги до роботи закладів громадського харчування

Документ стане у пригоді кадровику, який контролює, як персонал дотримує протиепідемічних заходів. Саме кадровик розробляє алгоритми дій на випадок хвороби на ковід у колективі

Головсанлікар затвердив нові вимоги до роботи закладів громадського харчування

Карантин посилили, тож Головний санітарний лікар затвердив нові Протиепідемічні заходи у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головсанлікаря від 30.12.2020 № 57).

Втратили чинність Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головсанлікаря від 02.06.2020 № 32).

Відповідальні за організацію та виконання протиепідемічних заходів — керівник та / або адміністратор закладу. Вони призначають відповідальну особу, яка забезпечуватиме дотримання протиепідемічних заходів:

  • щоденний контроль за виконанням заходів;
  • роз’яснювальну роботу з персоналом про індивідуальні заходи профілактики та виявлення симптомів COVID-19;
  • розробку алгоритмів дій на випадок, якщо працівник захворів на COVID-19;
  • недопуск до роботи персоналу, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
  • інструктаж для персоналу, як запобігти поширенню COVID-19, дотримати правила респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.

Як довести до персоналу інформацію про дезінфекцію

Як і для всіх інших сфер, для закладів громадського харчування діє вимога про роботу персоналу у засобах індивідуального захисту (ЗІЗ), зокрема респіраторах або захисних масках, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, після термометрії.

Якщо саме вам доручили скласти документи для температурного скринінгу — скористайтеся рекомендаціями експертів Експертус Кадри та зразками документів

Якщо вимірюєте температуру контактним методом, забезпечте дезінфекцію термометру після кожного використання. Працівників з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускайте до роботи.

Працівників, хворих на COVID-19 та тих, які перебували в контакті з хворими, відсторонюють від роботи, госпіталізують або оформлюють самоізоляцію.

Персонал закладу забезпечують ЗІЗ із розрахунку одна захисна маска на три години роботи.

На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) треба організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів.

Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).

У закладі громадського харчування:

  • вимірююють температуру тіла відвідувачів безконтактним методом. Відвідувачів з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускають до закладу.
  • біля місць потенційного скупчення людей наносять маркування та зберігають дистанцію між клієнтами в черзі;
  • забезпечують відстань між сусідніми столами та розміщують клієнтів за одним столом відповідно до вимог, встановлених КМУ;
  • дозволено відокремити частину стола перегородкою, щоб унеможливити контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони;
  • меню розміщують для безконтактного ознайомлення біля входу або місця , де приймають замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, який дозволяє проводити обробку дезінфекційним засобом. Дозволено видавати одноразові паперові меню в подальшому їх утилізувати;
  • видачу замовлень в багаторазовому посуді здійснюють виключно у випадках, коли його миють при високих температурах у посудомийній машині та використовують миючі засоби;
  • дозволено використовувати одноразовий посуд з картону або паперу, прибори та додатки до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) — в індивідуальній упаковці;
  • уможливлюють безготівковий (безконтактний розрахунокку.

У закладах, які обслуговують клієнтів на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:

  • приймають замовлення дистанційно (телефоном, іншими засобами телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо за допомогою працівників закладу, які обслуговують клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);
  • заборонено очікувати чергу (в т. ч. щоб скористатися санвузлом) в приміщенні закладу;
  • замовлення видають клієнтам або офіціантам та розраховують через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
  • замовлення на виніс видають виключно в закритій тарі/упаковці;
  • персонал, який обслуговує клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках, отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.

У закладах, які обслуговують клієнтів у приміщенні, заборонено:

  • відвідувачам — самостійно входити до закладу без супроводу працівника;
  • функціонувати дитячим кімнатам;
  • проводити заходи, визначені КМУ;
  • готувати їжу на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);
  • працювати буфетам (окремим зонам) самообслуговування, в т. ч. для самостійного наливу напоїв клієнтами.

У закладах швидкого харчування страви, напої, підноси та столові прибори видає персонал на прохання відвідувача.

Адміністрація закладу повинна:

  • інформувати клієнтів про встановлені обмеження та умови обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • не допускати черги та скупчення відвідувачів;
  • забезпечити постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах/пеленальних кімнатах. Використовувати багаторазові рушники заборонено;
  • організувати вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук персоналу і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни;
  • централізовано збирати та утилізувати використані ЗІЗ;
  • щоденно здійснювати дезінфекцію контейнерів/урн, картонні контейнери/урни одноразового;
  • використання після використання утилізувати.

Персонал повинен:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками; утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як оформити самоізоляцію працівника під час карантину

Персонал закладів громадського харчування, в тому числі той, який видає замовлення та розраховує клієнтів, повинен бути одягнений в ЗІЗ, зокрема респіратор або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (або захисний екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс).

Персонал закладів громадського харчування, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, повинен бути одягнений в ЗІЗ та окуляри або захисний щиток.

Відвідувачі повинні:

  • обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію закладу громадського харчування;
  • дотримуватись фізичної дистанції відповідно до вимог встановлених КМУ;
  • заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягненими в респіратор або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (крім часу сидіння за столом з цілю приймання їжі та/або напоїв);
  • дотримуватись вимог та посилених протиепідемічних заходів, встановлених КМУ на час карантину.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами МОЗ

Зміни у бронюванні

Статті за темою

Усі статті за темою

Словник кадровика

Словник кадровика — це збірка спеціалізованих термінів і понять, які використовуються в галузі управління персоналом і кадрового обліку. Докладніше про словник кадровика та використання абревіатур в HR-сфері — у статті.
141

Заява про відстрочку через інвалідність військовозобов’язаного

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від армії для особи з інвалідністю, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
26991

Заява на відстрочку у зв’язку із навчанням

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку із навчанням, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
50193

Заява на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
34836

Заява на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім’ї

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім'ї. Його доволі часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
23862

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді