Карантин посилили, тож Головний санітарний лікар затвердив нові Протиепідемічні заходи у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головсанлікаря від 30.12.2020 № 57).
Втратили чинність Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головсанлікаря від 02.06.2020 № 32).
Відповідальні за організацію та виконання протиепідемічних заходів — керівник та / або адміністратор закладу. Вони призначають відповідальну особу, яка забезпечуватиме дотримання протиепідемічних заходів:
- щоденний контроль за виконанням заходів;
- роз’яснювальну роботу з персоналом про індивідуальні заходи профілактики та виявлення симптомів COVID-19;
- розробку алгоритмів дій на випадок, якщо працівник захворів на COVID-19;
- недопуск до роботи персоналу, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
- інструктаж для персоналу, як запобігти поширенню COVID-19, дотримати правила респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.
Як довести до персоналу інформацію про дезінфекцію
Як і для всіх інших сфер, для закладів громадського харчування діє вимога про роботу персоналу у засобах індивідуального захисту (ЗІЗ), зокрема респіраторах або захисних масках, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, після термометрії.
Якщо саме вам доручили скласти документи для температурного скринінгу — скористайтеся рекомендаціями експертів Експертус Кадри та зразками документів
Якщо вимірюєте температуру контактним методом, забезпечте дезінфекцію термометру після кожного використання. Працівників з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускайте до роботи.
Працівників, хворих на COVID-19 та тих, які перебували в контакті з хворими, відсторонюють від роботи, госпіталізують або оформлюють самоізоляцію.
Персонал закладу забезпечують ЗІЗ із розрахунку одна захисна маска на три години роботи.
На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) треба організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів.
Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).
У закладі громадського харчування:
- вимірююють температуру тіла відвідувачів безконтактним методом. Відвідувачів з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускають до закладу.
- біля місць потенційного скупчення людей наносять маркування та зберігають дистанцію між клієнтами в черзі;
- забезпечують відстань між сусідніми столами та розміщують клієнтів за одним столом відповідно до вимог, встановлених КМУ;
- дозволено відокремити частину стола перегородкою, щоб унеможливити контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони;
- меню розміщують для безконтактного ознайомлення біля входу або місця , де приймають замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, який дозволяє проводити обробку дезінфекційним засобом. Дозволено видавати одноразові паперові меню в подальшому їх утилізувати;
- видачу замовлень в багаторазовому посуді здійснюють виключно у випадках, коли його миють при високих температурах у посудомийній машині та використовують миючі засоби;
- дозволено використовувати одноразовий посуд з картону або паперу, прибори та додатки до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) — в індивідуальній упаковці;
- уможливлюють безготівковий (безконтактний розрахунокку.
У закладах, які обслуговують клієнтів на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:
- приймають замовлення дистанційно (телефоном, іншими засобами телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо за допомогою працівників закладу, які обслуговують клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);
- заборонено очікувати чергу (в т. ч. щоб скористатися санвузлом) в приміщенні закладу;
- замовлення видають клієнтам або офіціантам та розраховують через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
- замовлення на виніс видають виключно в закритій тарі/упаковці;
- персонал, який обслуговує клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках, отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.
У закладах, які обслуговують клієнтів у приміщенні, заборонено:
- відвідувачам — самостійно входити до закладу без супроводу працівника;
- функціонувати дитячим кімнатам;
- проводити заходи, визначені КМУ;
- готувати їжу на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);
- працювати буфетам (окремим зонам) самообслуговування, в т. ч. для самостійного наливу напоїв клієнтами.
У закладах швидкого харчування страви, напої, підноси та столові прибори видає персонал на прохання відвідувача.
Адміністрація закладу повинна:
- інформувати клієнтів про встановлені обмеження та умови обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
- не допускати черги та скупчення відвідувачів;
- забезпечити постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах/пеленальних кімнатах. Використовувати багаторазові рушники заборонено;
- організувати вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук персоналу і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни;
- централізовано збирати та утилізувати використані ЗІЗ;
- щоденно здійснювати дезінфекцію контейнерів/урн, картонні контейнери/урни одноразового;
- використання після використання утилізувати.
Персонал повинен:
- регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
- утримуватись від дотиків обличчя руками; утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
Як оформити самоізоляцію працівника під час карантину
Персонал закладів громадського харчування, в тому числі той, який видає замовлення та розраховує клієнтів, повинен бути одягнений в ЗІЗ, зокрема респіратор або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (або захисний екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс).
Персонал закладів громадського харчування, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, повинен бути одягнений в ЗІЗ та окуляри або захисний щиток.
Відвідувачі повинні:
- обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію закладу громадського харчування;
- дотримуватись фізичної дистанції відповідно до вимог встановлених КМУ;
- заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягненими в респіратор або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (крім часу сидіння за столом з цілю приймання їжі та/або напоїв);
- дотримуватись вимог та посилених протиепідемічних заходів, встановлених КМУ на час карантину.
експерт Експертус Кадри
За матеріалами МОЗ