Головсанлікар затвердив нові вимоги до роботи закладів громадського харчування

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Документ стане у пригоді кадровику, який контролює, як персонал дотримує протиепідемічних заходів. Саме кадровик розробляє алгоритми дій на випадок хвороби на ковід у колективі

Головсанлікар затвердив нові вимоги до роботи закладів громадського харчування

Карантин посилили, тож Головний санітарний лікар затвердив нові Протиепідемічні заходи у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головсанлікаря від 30.12.2020 № 57).

Втратили чинність Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головсанлікаря від 02.06.2020 № 32).

Відповідальні за організацію та виконання протиепідемічних заходів — керівник та / або адміністратор закладу. Вони призначають відповідальну особу, яка забезпечуватиме дотримання протиепідемічних заходів:

  • щоденний контроль за виконанням заходів;
  • роз’яснювальну роботу з персоналом про індивідуальні заходи профілактики та виявлення симптомів COVID-19;
  • розробку алгоритмів дій на випадок, якщо працівник захворів на COVID-19;
  • недопуск до роботи персоналу, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
  • інструктаж для персоналу, як запобігти поширенню COVID-19, дотримати правила респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.

Як довести до персоналу інформацію про дезінфекцію

Як і для всіх інших сфер, для закладів громадського харчування діє вимога про роботу персоналу у засобах індивідуального захисту (ЗІЗ), зокрема респіраторах або захисних масках, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, після термометрії.

Якщо саме вам доручили скласти документи для температурного скринінгу — скористайтеся рекомендаціями експертів Експертус Кадри та зразками документів

Якщо вимірюєте температуру контактним методом, забезпечте дезінфекцію термометру після кожного використання. Працівників з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускайте до роботи.

Працівників, хворих на COVID-19 та тих, які перебували в контакті з хворими, відсторонюють від роботи, госпіталізують або оформлюють самоізоляцію.

Персонал закладу забезпечують ЗІЗ із розрахунку одна захисна маска на три години роботи.

На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) треба організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів.

Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).

У закладі громадського харчування:

  • вимірююють температуру тіла відвідувачів безконтактним методом. Відвідувачів з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускають до закладу.
  • біля місць потенційного скупчення людей наносять маркування та зберігають дистанцію між клієнтами в черзі;
  • забезпечують відстань між сусідніми столами та розміщують клієнтів за одним столом відповідно до вимог, встановлених КМУ;
  • дозволено відокремити частину стола перегородкою, щоб унеможливити контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони;
  • меню розміщують для безконтактного ознайомлення біля входу або місця , де приймають замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, який дозволяє проводити обробку дезінфекційним засобом. Дозволено видавати одноразові паперові меню в подальшому їх утилізувати;
  • видачу замовлень в багаторазовому посуді здійснюють виключно у випадках, коли його миють при високих температурах у посудомийній машині та використовують миючі засоби;
  • дозволено використовувати одноразовий посуд з картону або паперу, прибори та додатки до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) — в індивідуальній упаковці;
  • уможливлюють безготівковий (безконтактний розрахунокку.

У закладах, які обслуговують клієнтів на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:

  • приймають замовлення дистанційно (телефоном, іншими засобами телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо за допомогою працівників закладу, які обслуговують клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);
  • заборонено очікувати чергу (в т. ч. щоб скористатися санвузлом) в приміщенні закладу;
  • замовлення видають клієнтам або офіціантам та розраховують через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
  • замовлення на виніс видають виключно в закритій тарі/упаковці;
  • персонал, який обслуговує клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках, отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.

У закладах, які обслуговують клієнтів у приміщенні, заборонено:

  • відвідувачам — самостійно входити до закладу без супроводу працівника;
  • функціонувати дитячим кімнатам;
  • проводити заходи, визначені КМУ;
  • готувати їжу на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);
  • працювати буфетам (окремим зонам) самообслуговування, в т. ч. для самостійного наливу напоїв клієнтами.

У закладах швидкого харчування страви, напої, підноси та столові прибори видає персонал на прохання відвідувача.

Адміністрація закладу повинна:

  • інформувати клієнтів про встановлені обмеження та умови обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • не допускати черги та скупчення відвідувачів;
  • забезпечити постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах/пеленальних кімнатах. Використовувати багаторазові рушники заборонено;
  • організувати вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук персоналу і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни;
  • централізовано збирати та утилізувати використані ЗІЗ;
  • щоденно здійснювати дезінфекцію контейнерів/урн, картонні контейнери/урни одноразового;
  • використання після використання утилізувати.

Персонал повинен:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками; утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як оформити самоізоляцію працівника під час карантину

Персонал закладів громадського харчування, в тому числі той, який видає замовлення та розраховує клієнтів, повинен бути одягнений в ЗІЗ, зокрема респіратор або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (або захисний екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс).

Персонал закладів громадського харчування, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, повинен бути одягнений в ЗІЗ та окуляри або захисний щиток.

Відвідувачі повинні:

  • обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію закладу громадського харчування;
  • дотримуватись фізичної дистанції відповідно до вимог встановлених КМУ;
  • заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягненими в респіратор або захисну маску, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно (крім часу сидіння за столом з цілю приймання їжі та/або напоїв);
  • дотримуватись вимог та посилених протиепідемічних заходів, встановлених КМУ на час карантину.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами МОЗ

додаток

Робота неповнолітніх: правові норми, обмеження та практичні аспекти оформлення

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
171

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
539960

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
68459

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
343

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
578

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді