Представник ФСС повідомила, що перехід від паперового документа про трудову діяльність до електронної трудової книжки покликаний створити передумови для автоматичного призначення пенсій. Завдяки завчасному впорядкуванню відомостей про трудові відносини, які слугують підтвердженням страхового стажу, громадяни матимуть змогу підійти до пенсійного віку підготовленими. Заздалегідь подавши анкету-заяву на автоматичне призначення пенсії, що можна зробити у будь-якому віці та в будь-який час, для оформлення пенсії навіть не доведеться особисто відвідувати сервісний центр, адже пенсія буде призначена в автоматичному режимі на підставі наявних в ПФ персональних даних.
Роботу з оцифрування відомостей про трудові відносини розпочато на основі відповідних нормативних актів ще до прийняття зазначеного закону і наразі на Буковині вже переведено в електронний формат понад 5,5 тис. трудових книжок. Більше сотні роботодавців подали через вебпортал скановані копії трудових книжок своїх працівників, багато буковинців виявляють бажання самостійно перевести свої документи про трудові відносини в електронний формат та активно подають через вебпортал їх на оцифрування.
Також представник ФСС наголосила на необхідності завчасної перевірки трудових й усунення неточностей, якщо такі будуть виявлені. Будь-які виправлення у паперовій трудовій книжці мають бути засвідчені підписом відповідальної особи та печаткою установи чи організації, в якій людина працювала, ідентифікаційні дані мають бути точними.
Підтвердженням страхового стажу відповідних періодів можуть бути:
- військові квитки, які засвідчують факти служби у війську,
- документи про перебування матері у відпустці по догляду за дитиною тощо.
Завдяки детальним інструкціям, розміщеним на вебпорталі ПФ, подання сканкопій документів є доволі легким та не створює жодних складнощів. Проте варто знати, що скористатись усім спектром електронних послуг пенсійної служби, в тому числі подати скановані копії документів чи анкету-заяву на автопризначення пенсії, можна тільки авторизувавшись на вебпорталі за допомогою кваліфікованого електронного підпису чи з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації GOV ID, яка передбачає вхід в особистий кабінет за допомогою банківської картки чи мобільного оператора.
Такі умови забезпечують надійний захист персональних даних та унеможливлюють їх фальсифікацію.
Вимоги до скан-копій документів:
- скановані копії виготовляються з оригіналів трудової книжки та документів про стаж;
- скан-копія повинна бути кольорова;
- сканувати необхідно тільки всі заповнені сторінки в хронологічнму порядку;
- скан-копія має бути чіткою та читабельною;
- відскановані документи необхідно зберігати у форматах JPG, PDF;
- розмір кожного файла не повинен перевищувати 1 Мб;
- назви файлів мають відповідати виду відсканованого документа.
За матеріалами ГУ ПФ в Чернівецькій та Кіровоградській областях.