У 2020 році НАЗК суттєво змінило підходи до перевірки декларацій:
"Для нас важливо виявляти реальні порушення, а не «одруки» декларантів."
Для цього НАЗК створює спеціальні сервіси, щоб надавати консультації про заповнення декларацій, а також постійно працює над удосконаленням Реєстру декларацій.
Якщо ви допустили помилку в декларації, але її повна перевірка ще не розпочата, ви можете виправити дані таким чином:
- якщо ви виявили помилку в декларації впродовж 7 днів із дати подачі декларації, то можна подати виправлену декларацію (не більше 3 разів).
Для цього не потрібно звертатися до НАЗК окремо. Треба натиснути на кнопку «Подати виправлену декларацію», яка є активною впродовж відповідного строку у вашому електронному кабінеті в полі поданої декларації. Після спливу цього строку подати декларацію з достовірними відомостями (виправлену) можна лише за результатами проведеної повної перевірки декларації НАЗК.
Зверніть увагу, що це правило стосується також декларацій за інші звітні періоди. Наприклад, якщо ви знайшли помилку у декларації за 2020 та 2019 роки, то можливість подати виправлені декларації буде лише після повної перевірки обох декларацій.
- Якщо термін на подачу виправленої декларації вже минув, ви можете звернутися до НАЗК через персональний електронний кабінет. Треба деталізовано описати виявлені неточності або помилки, пояснити причини зазначення недостовірних відомостей, додати підтвердні документи (за наявності).
Якщо про помилку ви дізналися вже під час повної перевірки декларації працівниками НАЗК, то ваше повідомлення через персональний кабінет не виключатиме можливості застосувати заходи, що передбачені у випадках внесення недостовірних відомостей. Це ж правило застосовується, якщо про помилку ви дізналися із засобів масової інформації (наприклад, після журналістського розслідування) або від третіх осіб.
Якщо ви сумніваєтеся, як правильно внести ті чи інші дані у вашу декларацію, ви можете зателефонувати до Контакт-центру НАЗК або скористатися іншими сервісами від НАЗК.
За матеріалами НАЗК