НАЗК пояснює, як правильно декларувати дохід від декількох джерел

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Доходи слід вказувати незалежно від їхнього розміру

НАЗК пояснює, як правильно декларувати дохід від декількох джерел

У декларації потрібно вказати про будь-які подарунки, вартість яких перевищує 5 прожиткових мінімумів (для декларації за 2020 рік 5 ПМ = 10 510 грн).

Доходи, в тому числі у вигляді грошової допомоги на лікування, слід вказувати незалежно від їхнього розміру.

Роз’яснення НАЗК щодо е-декларування

Розповідаємо, як правильно задекларувати дохід, який ви отримали не від однієї особи а від декількох:

  • Якщо вклад (частку) кожної особи в колективний подарунок або матеріальну допомогу встановити неможливо, то відомості про подарунок (за умови перевищення порогу для декларування в 5 ПМ) або матеріальну допомогу, обумовлену певною подією (наприклад, збір коштів на лікування), отримані суб’єктом декларування/членом його сім’ї від декількох осіб (групи осіб), зазначаються у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації як один об’єкт декларування. Слід також вказати його вид, вартість (сукупний розмір), а також усіх осіб, які є джерелами цього доходу (тобто подарували подарунок, надали матеріальну допомогу тощо).
  • Якщо частка конкретної особи у загальній сумі переданих коштів відома, відомості про дохід від цієї особи підлягають декларуванню окремо (із зазначенням суми та джерела доходу). Інша частина від загальної суми переданих коштів підлягає декларуванню як один об’єкт. Тобто, у розділі 11 декларації потрібно вказати 2 об’єкти: один – від особи, розмір внеску якої відомий, та інший – частина від загальної суми, яка залишилася;
  • При перерахуванні коштів на банківський рахунок (незалежно від суми кожної з транзакцій) відомості про кожну суму, отриману з різних джерел (від різних осіб), потрібно декларувати окремо.
Як дистанційно отримати відомості для заповнення е-декларації: 9 джерел від НАЗК

За матеріалами НАЗК

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
116

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538493

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67922

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
303

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
518

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді