Рада ухвалила Закон, яким скасовується Звіт № 10-ПОІ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Облік відомостей про трудову діяльність працівника в електронній формі також зазнає змін

surprised_14_04.jpg

18 жовтня 2022 року Верховна Рада ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту соціальних, трудових та інших прав фізичних осіб, у тому числі під час воєнного стану, та спрощення обліку робочих місць для осіб з інвалідністю» від 06.09.2022 № 2557-ІХ (Законопроєкт від 03.06.2022 № 7433, далі — Закон № 2557). Відповідна інформація з’явилась на сайті ВРУ, текст Закону № 2557 поки відсутній. 

Як перейти на електронні трудові книжки

Закон № 2557 виключає зі статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 № 875-XI норму, згідно з якою підприємства, установи, організації, у т. ч. підприємства, організації громадських об'єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструвалися у відповідних відділеннях Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю за своїм місцезнаходженням і щороку звітували про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю. Тобто, коли Закон № 2557 почне діяти, роботодавці не складатимуть й не подаватимуть звіт № 10-ПОІ (річна). 

Фонд соцзахисту осіб з інвалідністю отримуватиме інформацією з Державного реєстру про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями та використовуватиме такі дані для обрахунку квоти на працевлаштування та розрахунку адміністративно-господарських санкцій. Такий розрахунок надсилатимуть у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств на вебпорталі ПФУ. 

Крім того, Закон № 2557 передбачає зміни у Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI: 

  • інформацію з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування використовуватимуть, щоб виявити порушення законодавства про працю, у т. ч. факти використання праці неоформлених працівників, вимог законодавства про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями. Інформацію надаватимуть ЦОВВ та держпідприємствам, що належать до сфери їх управління, роботодавцям, банкам, підприємствам, установам та організаціям у порядку, що затвердить ПФУ (частина 1 статті 17 у новій редакції); 
  • роботодавці, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію, подаватимуть до ПФУ персоніфіковані відомості про заробітну плату застрахованих осіб, на яку нарахували й з якої сплатили страхові внески. Страхувальник подаватиме відомості про переведення на іншу роботу (посаду) працівника, звільнення, поновлення на роботі, призупинення/поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, належності або неналежності осіб до професійних спілок та/або до осіб, які підлягають обов’язковим медичним оглядам. Такі відомості подаватимемо через веб-портал електронних послуг ПФУ у разі їх відсутності в реєстрі застрахованих осіб, а також у разі зміни або уточнення з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (частина 2 статті 20 у новій редакції).

Олена Петровська,
експерт із кадрових питань, 
за матеріалами Урядового порталу 

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні інструменти кадровика: Резерв+, е-кадри, звітність до Держпраці

Сучасна кадрова робота стрімко переходить у цифровий формат. Воєнний стан, державний контроль і зростаючі вимоги до збереження даних роблять електронні інструменти кадровика не просто зручністю, а необхідністю. Паперові журнали, картки й накази більше не відповідають темпам сьогодення — на зміну їм приходять цифрові кадрові сервіси та електронна кадрова система, що автоматизують рутину, мінімізують ризики помилок і забезпечують надійне зберігання даних. Усе про цифрові інструменти для кадровика — у статті
140

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
555544

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
131609

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23920

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8921

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді