Делегування повноважень сільських, селищних, міських голів керівникам виконавчих органів рад: правомірно чи ні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Голова ради одноосібно виконує кадрові повноваження

НАДС роз’яснило, чи можуть сільські, селищні, міські голови делегувати повноваження керівникам виконавчих органів рад

Виключно голова ради вносить на розгляд депутатського корпусу пропозиції про структуру виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів. А також здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету, призначає та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру» (п. 6, 7, 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР; далі — Закон № 280).

Як приймати на роботу в ОМС

Правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в ОМС регулює Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 № 2493-III (далі — Закон № 2493).

Відповідно до Закону № 2493 сільські, селищні, міські голови:

  • на час відсутності (відпустки) посадових осіб ОМС (крім виборних посад) для виконання їх повноважень можуть приймати на службу осіб за строковим трудовим договором (контрактом);
  • присвоюють ранги, які відповідають посадам третьої — сьомої категорій;
  • затверджують кадровий резерв для зайняття посад і просування по службі;
  • приймають рішення відповідно до висновку атестації комісії про визнання посадової особи атестованою; призначення протягом року повторного атестування (за згодою посадової особи); зарахування посадової особи до кадрового резерву або призначення її на вищу посаду; переведення посадової особи на іншу посаду, що відповідає її кваліфікації, або звільнення із займаної посади;
  • приймають рішення про продовження строку перебування на службі в ОМС осіб, які досягли 65-рчного віку;
  • припиняють службу посадових осіб місцевого самоврядування у порядку, визначеному законом.

Також сільський, селищний, міський голова забезпечує проходження служби посадовими особами місцевого самоврядування. Для виконання своїх повноважень голова ради видає розпорядження (п. 20 ч. 4 ст. 42 Закону № 280).

Відділи, управління та інші виконавчі органи ради — підзвітні і підконтрольні раді, яка їх утворила та підпорядковані її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради. Керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначає на посаду і звільняє з посади голова ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади (ст. 54 Закону № 280).

Отже, закон не передбачає делегування кадрових повноважень сільського, селищного, міського голови керівникам відділів, управлінь та інших виконавчих органів на підставі рішення сільської, селищної, міської ради або розпорядження голови цієї ради.

Відповідне роз’яснення «Щодо делегування повноважень сільського, селищного, міського голови керівникам виконавчих органів рад» від 06.05.2021 № 133-р/з надало НАДС.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами НАДС


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66701

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
222

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
345

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
381

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15506

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді