Компенсацію середнього заробітку мобілізованих працівників за 2014 рік можливо все ж таки почнуть виплачувати

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Кошти на виплату компенсації середнього заробітку мобілізованих працівників спрямовуються підприємствам, установам, організаціям за період, починаючи з січня 2015 року. Водночас Мінсоцполітики спільно з Міністерством фінансів опрацьовують можливість внесення змін до законодавства з метою виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям за період з 18.03.2014 до 31.12.2014, — повідомило 27 травня Міністерство соціальної політики України

Кошти на виплату компенсації середнього заробітку мобілізованих працівників спрямовуються підприємствам, установам, організаціям за період, починаючи з січня 2015 року.

Водночас Мінсоцполітики спільно з Міністерством фінансів опрацьовують можливість внесення змін до законодавства з метою виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям за період з 18.03.2014 до 31.12.2014, — повідомило 27 травня Міністерство соціальної політики України.

Важливі месседжі роботодавцям спрямувало Міністерство соціальної  політики України в роз’ясненні від 27 травня 2015 року, оприлюдненому на Урядовому порталі. На одне з найбільш нагальних питань весни 2015 року – «Чи компенсують витрати на виплату середнього заробітку тих, хто був мобілізований у 2014 році?» - Міністерство відповіло: «Питання опрацьовується», і це повідомлення дає хоч і фантомну, але надію.

Як відзначає Мінсоцполітики у означеному роз’ясненні, компенсація підприємствам середньої заробітної плати, яка виплачується працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, здійснюється відповідно до Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 105 (далі — Порядок).

Наразі компенсація виплачується за рахунок коштів, передбачених у Законі України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» за програмою 2501350 «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період».

Пунктом 3 Порядку визначено, що бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року (далі — компенсація).

Кошти на виплату компенсації підприємствам, установам, організаціям спрямовуються за період, починаючи з січня 2015 року.

У роз’ясненні Мінсоцполітики інформувало, що ним спільно з Міністерством фінансів опрацьовується можливість внесення змін до законодавства з метою виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям за період з 18.03.2014 до 31.12.2014 згідно із Законом України від 20.05.2014 № 1275-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації».

Не оминули увагою профільні посадовці і питання нарахування середнього заробітку працівникам, призваним на строкову військову службу.

Так, відповідно до пункту 2 статті 39 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», за громадянами України, які призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, але не більше одного року, зберігаються місце роботи (посада), середній заробіток на підприємстві, в установі, організації незалежно від підпорядкування та форми власності. Компенсація із бюджету в межах середнього заробітку працівникам, які призвані на строкову військову службу законодавством не передбачена.

(від редакції: проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду» (реєстраційний номер 2079), ухваленому ВР та направленому 25 травня 2015 року на підпис Президенту України, строк збереження середнього заробітку та робочого місця за працівниками, призваними за військову службу у зв’язку з мобілізацією, а також на строкову військову службу в особливий період, збільшено з одного року до 18 місяців).

З-поміж інших питань, на яких наголошується в роз’ясненні, — порядок нарахування та утримання єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, затверджується Кабінетом Міністрів України. Не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку  працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Водночас зазначаємо, що Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1170.

Ірина Іванченко, керівник напряму «Експертус Кадри», шеф-редактор журналу «Кадровик-01» та експертно-правової системи «Експертус Кадри»

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
14

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
222

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
541250

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
69057

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
399

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді