ФСС прийняв від роботодавців заяви-розрахунки для фінансування 45 електронних лікарняних. Про це повідомили на селекторній нараді з питань реалізації перехідної моделі впровадження е-лікарняних, яка відбулась під головуванням начальниці управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФСС.
Як оплатити листок непрацездатності
Участь у заході взяли заступники начальника управління, начальники профільних відділів виконавчої дирекції Фонду, керівники та фахівці управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві.
На нараді розглянули питання прийому заяв-розрахунків за е-лікарняними під час перехідного періоду, організації роботи з перевірки обґрунтованості видачі е-лікарняних, а також нюансів роботи з е-лікарняними на місцях.
Сьогодні в Україні триває перехідна модель впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності – до 01 вересня залежно від закладу охорони здоров’я працівникам можуть видати звичний паперовий листок непрацездатності або сформувати медичний висновок. Близько 560 лікарень вже створюють для своїх пацієнтів медичні висновки, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні.
«Наразі триває пілотний проект, до кінця серпня усі учасники, від МОЗ, НСЗУ і власне лікарів до Пенсійного фонду і Фонду соціального страхування України, відпрацьовують технічні нюанси інформаційного обміну, навантаження на системи тощо. Усі наші обласні управління та управління в місті Києві проводять роз’яснювальну роботу, співпрацюють із закладами охорони здоров’я, консультують роботодавців і працівників, наші фахівці беруть участь у тематичних вебінарах – усе це направлено на ефективне впровадження системи е-лікарняних», – говорить Світлана Зарубіна.
Поставити запитання щодо е-лікарняних також можна на гарячих лініях:
- 0-800-503-753 – гаряча лінія ПФУ (щодо функціонування кабінету страхувальника на порталі електронних послуг та роботи у ньому з е-лікарняними);
- 0-800-501-892 – гаряча лінія ФСС (з питань оплати е-лікарняних, формування за ними заяв-розрахунків).
За словами заступниці начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниці відділу матеріального забезпечення Анни Харченко, роботодавці вже почали працювати з електронними лікарняними та призначати за ними матеріальне забезпечення.
«Станом на сьогодні ми прийняли на фінансування 45 е-лікарняних, виданих нашим застрахованим особам по всій Україні. Впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності не вплинуло на порядок призначення матеріального забезпечення від Фонду, однак оформлення заяви-розрахунку за паперовим і е-лікарняним має відмінності. Зокрема, за кожним видом лікарняних подається окрема заява-розрахунок, тобто в одному документі не можуть поєднуватись паперові та е-лікарняні. Це пов’язано з тим, що електронні лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності. При цьому коди 11 і 12, які в е-лікарняних визначають зв’язок хвороби або травми з виробництвом, можуть бути присвоєні лише органами ФССУ після завершення відповідного розслідування профзахворювання або нещасного випадку», – говорить Анна Харченко.
- Детальнішепро оновлені коди причин тимчасової непрацездатностів е- лікарняних.
- Щодоособливостей оформленнязаяв-розрахунків за е-лікарняними.
- Про проходженняе-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі.
Під час селекторної наради заступниця начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниця відділу медичної експертизи виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва розповіла про порядок організації роботи з перевірки обґрунтованості видачі е-лікарняних.
«Впровадження е-лікарняних дозволить нам упередити випадки нецільового використання коштів соціального страхування. По-перше, Електронний реєстр унеможливіть обіг фальсифікованих листків непрацездатності і дозволить виключити суб’єктивні помилки при оформленні е-лікарняних, адже вони формуються автоматично на підставі даних інформаційних систем. По-друге, це дозволить нам більш ефективно проводити перевірки обґрунтованості встановлення тимчасової непрацездатності. Е-лікарняні формуються одразу після створення медичного висновку, на відміну від паперових листків, які видавали в день закриття. Це дає можливість проаналізувати такі лікарняні до того, як за ними вже буде призначено допомогу і профінансовано кошти. Е-лікарняні будуть відбиратись на перевірку фахівцями Фонду з вищою медичною освітою та за результатами моніторингу єдиною інформаційно-аналітичною системою ФССУ на базі ризик-орієнтованих підходів», – зазначає Марина Біляєва.
- Щодо деякихвідмінностей оформлення тимчасової непрацездатностіу випадку е‑лікарняних і окремих критеріїв ризик-орієнтованого відбору.
Досвідом роботи з Електронним реєстром листків непрацездатності та практичними порадами щодо надання матеріального забезпечення за е-лікарняними поділилась начальниця управління виконавчої дирекції ФССУ у Рівненській області Лілія Кравець.
За її словами, е-лікарняні формуються за встановленим порядком, однак наявні окремі випадки технічних перебоїв як при формуванні електронних лікарняних, так і їх відображенні в кабінеті страхувальника на сайті електронних послуг чи при прийнятті за ними заяв-розрахунків. Кожен із зазначених випадків опрацьовується в індивідуальному порядку.
Також під час наради представники кожного управління виконавчої дирекції Фонду надали інформацію щодо стану роботи з електронними лікарняними в регіоні, повідомили про наявні проблеми і пропозиції, а також отримали практичні поради та відповіді на поставлені запитання.
За матеріалами ФСС
Курс допоможе підготуватися до роботи з Реєстром лікарняних. Правильно табелювати працівника, якому відкрили е-лікарняний. На Гарячій лінії швидко знайти відповідь на термінове запитання
⚡ ТОП-5 консультацій ⚡
- Класифікатор професій
- Відсторонення невакцинованого працівника
- Зразок оформлення наказу за ДСТУ 4163:2020
- Звіт про квоту 2022
- Трудовий договір