Роботодавець може складати кадрові накази за формами, відмінними від типових

Зразки документів за ДСТУ 4163:2020
Держстат затверджує типові форми первинної облікової документації, необхідної для проведення статистичних спостережень (ст. 14 Закону України «Про державну статистику» від 17.09.1992 № 2614-XII).
Чи є порушенням складання кадрових наказів за формами, відмінними від типових
Типові форми первинної облікової документації зі статистики праці:
- систематизують та визначають стандартний уніфікований перелік показників, необхідних для складання форм державних статистичних спостережень із праці;
- полегшують підприємствам їх ведення, зокрема — в електронній формі.
Накази: складання, реєстрація, формування у справи
Вимоги типових форм передбачають обов’язковість первинного обліку показників, зазначених у цих формах. Тобто під «обов’язковістю» слід розуміти насамперед не обов’язковість використання саме типових форм, а необхідність вести первинний облік в цілому (Лист Держстату «щодо ведення первинного обліку за типовими формами» від 25.08.2021 р. N 19.1.2-26/О-117-21/122).
Олена Петровська,
експерт Експертус Кадри
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.