Як переводити чи просувати по службі посадових осіб місцевого самоврядування під час воєнного стану, — роз’яснює НАДС

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт з трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Роз’яснення має інформаційний характер і не встановлює нових правових норм

image99

Як перевести на іншу посаду в органі місцевого самоврядування

Під час воєнного стану посадових осіб місцевого самоврядування переводять та / або просувають по службі залежно від того:

  • прийняли їх на службу в органи місцевого самоврядування (ОМС) відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 № 2493-III (далі — Закон № 2493)

або

  • призначили на посаду згідно з Законом України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (далі — Закон № 389) (роз'яснення НАДС «Щодо переведення чи просування посадових осіб місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» від 03.07.2023 № 169-р/з). 

Як переводити та / або просувати по службі посадових осіб місцевого самоврядування, яких прийняли на службу відповідно до Закону № 2493

На думку НАДС, під час воєнного стану посадову особу місцевого самоврядування, яку прийняли на службу в органи місцевого самоврядування відповідно до Закону № 2493, можна перевести без конкурсного відбору:

  • на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта;
  • на вищу посаду за результатами успішного закінчення стажування або з кадрового резерву.

Проведення конкурсу та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюють в порядку, визначеному законодавством України про державну службу (ч. 2 ст. 10 Закону № 2493). Під законодавством України про державну службу слід розуміти підзаконні акти до Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ «Про державну службу».

Нормативно-правова база, яку застосовують, коли переводять та / або просувають по службі посадових осіб місцевого самоврядування:

  • Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затверджений постановою КМУ від 15.02.2002 № 169 (далі — Порядок № 169);
  • Положення про порядок стажування у державних органах, затверджений постановою КМУ від 01.12.1994 № 804 (далі — Положення № 804).
  • Типовий порядок формування кадрового резерву в органах місцевого самоврядування, затверджений постановою КМУ від 24.10.2001 № 1386 (далі — Типовий порядок).

У разі необхідності, за згодою сторін, посадову особу місцевого самоврядування можуть перевести на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору (ч. 3 ст. 10 Закону № 2493).

Без конкурсного відбору можна перевести на рівнозначну або нижчу посаду в одному державному органі, а також просувати по службі державних службовців, які зараховані до кадрового резерву чи успішно пройшли стажування у порядку, визначеному КМУ (п. 5 Порядку № 169).

Для призначення на посади і просування по службі за рішенням ОМС створюють кадровий резерв (п. 1, 11 Типового порядку).

Як переводити чи просувати по службі посадових осіб місцевого самоврядування під час воєнного стану, — роз’яснює НАДССкачайте наказ про підвищення окладу 

Посадову особу місцевого самоврядування, яку зарахували до кадрового резерву, можна просувати по службі поза конкурсом за рішенням сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної ради.

Після того, як державний службовець успішно закінчить стажування, його можуть перевести на посаду без конкурсного відбору за рішенням керівника держоргану (п. 8 Положення № 804).

Як переводити та / або просувати по службі посадових осіб місцевого самоврядування, яких прийняли на службу відповідно до Закону № 389

Закон № 389 спростив процедуру, за якою призначають на посади в ОМС під час воєнного стану. Зокрема, сільський, селищний, міський голова, голова районної, районної у місті, обласної ради призначають осіб на посади без конкурсного відбору (абз. 1 ч. 5 ст. 10 Закону № 389). На інші посади в ОМС їх переводити не можна (абз. 2 ч. 5 ст. 10 Закону № 389).

Таким чином, посадових осіб місцевого самоврядування, яких призначили на посаду відповідно до Закону № 389, під час воєнного стану, не можна переводити:

  • на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону № 2493 та п. 5 Порядку № 169;
  • на вищу посаду за результатами успішного закінчення стажування або з кадрового резерву відповідно до Положення № 804 або Типового порядку.

Олена Петровська

За матеріалами НАДС

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66590

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
218

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
329

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
365

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15470

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді