Як організувати працівникам безпечне місце для роботи

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Особливості роботи в офісі

Організовуємо безпечне робоче місце правильно

Конституція гарантує кожному право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Атестація робочих місць за умовами праці

Роботодавці досить часто шукають шляхи економії у напрямку мінімізації витрат на забезпечення прийнятних умов праці. Робота в офісах, що розташовані у підвальних, складських, тісних, малоосвітлених і поганопровітрюваних приміщеннях, не є рідкістю для сьогоднішніх офісних працівників.

Працівник повинен працювати максимально ефективно і відповідально, тому безпечні умови праці – не тільки запорука комфортного існування працівників у межах офісу, а в першу чергу – їх здоров’я та працездатності, а відтак і прибутковості підприємства.

При організації роботи офісного працівника необхідно звернути увагу на:

  • приміщення
  • організацію та обладнання робочого місця
  • безпеку під час роботи з персональним комп’ютером
  • мікроклімат
  • освітлення
  • рівні шуму і вібрації
  • електробезпеку
  • режим праці та відпочинку

Основні фактори ризиків, які чекають на працівника в офісі, пов’язані, перш за все, з малорухливим способом життя. Це в свою чергу провокує серйозні хронічні захворювання.

Офісному працівнику треба пам’ятати – сидіти шкідливо. Найбільшої шкоди здоров’ю завдає брак руху. Десять років в офісному кріслі можуть на 44% збільшити ризик розвитку раку товстої і прямої кишки, а ті, хто проводять за робочим столом понад 9 годин на день, ризикують заробити серцево-судинні захворювання і діабет.

Наслідки малорухливого способу життя:

  • болі у спині і шиї
  • остеохондроз
  • порушення зору
  • головний біль
  • запаморочення

Важливе значення мають ергономічні показники робочого місця. Незручна поза за столом призводить до утворення областей м’язової напруги і спазмів. Результат – болі у спині і шиї, напруження і мігрень. Це означає, що розмір стільця і столу мають пряме відношення до того, наскільки комфортно вам буде працювати.

Ще однією суттєвою проблемою є неврологічні захворювання.

Як знайти лабораторії, що проводять гігієнічні дослідження, для атестації робочих місць за умовами праці

Безперервна робота за комп’ютером несе загрозу для очей. Незалежно від того, носите ви окуляри чи ні, за комп’ютером ви моргаєте приблизно у 5 разів рідше, ніж зазвичай. Як результат, розвивається синдром сухого ока. Він виявляється у бажанні потерти очі, різях, дискомфорті й печінні.

Щоб уникнути погіршення тану здоров'я, необхідно дотримуватись режиму відпочинку і праці:

  • щогодини влаштовуйте 5-10ти хвилинні перерви від монітора
  • робіть невеличку розминку як для м’язів, так і для очей
  • в обід вийдіть на неспішну прогулянку
  • не забувайте вдома робити фізичні вправи або відвідуйте басейн
  • правильно харчуйтеся та зберігайте водний баланс

За матеріалами Управління Держпраці у Сумській області

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130496

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23375

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8464

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
666

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
686

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді