Набрала чинності нова типова антикорупційна програма для юридичних осіб

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Детально про нову програму від НАЗК

18 січня набрала чинності нова типова антикорупційна програма для юридичних осіб

З 18 січня набрала чинності нова типова антикорупційна програма юридичних осіб від НАЗК. Нова програма враховує кращі світові практики та наближена до міжнародних та національних стандартів запобігання корупції.

Як скласти антикорупційну програму юрособи

Свої антикорупційні програми мають оновити наступні компанії:

  • державні, комунальні підприємства, господарські товариства з державною або комунальною часткою понад 50 %, де чисельність працівників за рік перевищує 50 осіб, а обсяг чистого доходу за цей період — понад 70 млн грн;
  • учасники процедури публічних закупівель, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн грн.

Основні зміни в типовій програмі

Керівники юридичних осіб зобов'язані демонструвати відповідальне лідерство в нетерпимості до корупції (так званий «тон згори»).

Деталізується правовий статус антикорупційного уповноваженого, посилюються гарантії його незалежності.

У новій програмі пропонуються на вибір організаційні моделі функціонування уповноваженого:

  • підпорядкування керівнику,
  • наглядовій раді юридичної особи.

Дозволять призначати осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційної програми, у відокремлених підрозділах без статусу юридичної особи.

Як звільнити уповноваженого з антикорупційної діяльності юрособи

Оновлені такі політики та заходи контролю:

  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів — наведено типові ситуації прояву конфлікту інтересів, визначено порядок урегулювання конфлікту інтересів у членів колегіальних органів;
  • оцінювання корупційних ризиків — змінено періодичність проведення оцінювання; зовнішнє оцінювання ризиків уже не буде обов’язковим;
  • політика подарунків та ділової гостинності — визначені принципи, за якими здійснюється така політика;
  • політика взаємодії з діловими партнерами;
  • повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, співпраця з викривачами — положення типової програми приведені у відповідність до антикорупційного законодавства;
  • проведення періодичного навчання з питань запобігання і виявлення корупції;
  • проведення внутрішніх розслідувань.

Нові політики та заходи контролю

Типова програма запроваджує нові антикорупційні політики та заходи контролю:

  • здійснення заохочуючих платежів;
  • політика інформування щодо запобігання корупції;
  • здійснення спонсорської діяльності;
  • перевірка під час укладення правочинів про злиття або поглинання;
  • перевірка кандидатів на посади.

За матеріалами НАЗК

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130558

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23403

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8490

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
684

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
698

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді