Набрала чинності нова типова антикорупційна програма для юридичних осіб

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Детально про нову програму від НАЗК

18 січня набрала чинності нова типова антикорупційна програма для юридичних осіб

З 18 січня набрала чинності нова типова антикорупційна програма юридичних осіб від НАЗК. Нова програма враховує кращі світові практики та наближена до міжнародних та національних стандартів запобігання корупції.

Як скласти антикорупційну програму юрособи

Свої антикорупційні програми мають оновити наступні компанії:

  • державні, комунальні підприємства, господарські товариства з державною або комунальною часткою понад 50 %, де чисельність працівників за рік перевищує 50 осіб, а обсяг чистого доходу за цей період — понад 70 млн грн;
  • учасники процедури публічних закупівель, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн грн.

Основні зміни в типовій програмі

Керівники юридичних осіб зобов'язані демонструвати відповідальне лідерство в нетерпимості до корупції (так званий «тон згори»).

Деталізується правовий статус антикорупційного уповноваженого, посилюються гарантії його незалежності.

У новій програмі пропонуються на вибір організаційні моделі функціонування уповноваженого:

  • підпорядкування керівнику,
  • наглядовій раді юридичної особи.

Дозволять призначати осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційної програми, у відокремлених підрозділах без статусу юридичної особи.

Як звільнити уповноваженого з антикорупційної діяльності юрособи

Оновлені такі політики та заходи контролю:

  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів — наведено типові ситуації прояву конфлікту інтересів, визначено порядок урегулювання конфлікту інтересів у членів колегіальних органів;
  • оцінювання корупційних ризиків — змінено періодичність проведення оцінювання; зовнішнє оцінювання ризиків уже не буде обов’язковим;
  • політика подарунків та ділової гостинності — визначені принципи, за якими здійснюється така політика;
  • політика взаємодії з діловими партнерами;
  • повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, співпраця з викривачами — положення типової програми приведені у відповідність до антикорупційного законодавства;
  • проведення періодичного навчання з питань запобігання і виявлення корупції;
  • проведення внутрішніх розслідувань.

Нові політики та заходи контролю

Типова програма запроваджує нові антикорупційні політики та заходи контролю:

  • здійснення заохочуючих платежів;
  • політика інформування щодо запобігання корупції;
  • здійснення спонсорської діяльності;
  • перевірка під час укладення правочинів про злиття або поглинання;
  • перевірка кандидатів на посади.

За матеріалами НАЗК

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66091

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
180

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
289

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
306

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15307

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді