ТОП-15 питань з нормативно-правового регулювання класифікації посад та утворення класифікаційних комітетів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
НАДС надає детальні відповіді на актуальні питання

ТОП 15 запитань про нормативно-правове регулювання класифікації посад та утворення класифікаційних комітетів

У всіх держорганах розпочався процес класифікації посад. В подальшому це стане основою для впровадження нового рівня оплати праці на державній службі. Фахівці Генерального департаменту з питань олати праці та функціонального розвиктку державної служби підготували відповіді на найпоширеніші питання.

Як оформляти основні реквізити у документах за ДСТУ 4163:2020

Питання

Відповідь

1. Якими документами на сьогоднішній день визначено завдання щодо проведення класифікації посад державної служби?

Основними документами, якими передбачено класифікацію посад є:

  • Стратегія реформування державного управління України на 2022-2025 роки, схвалена розпорядженням Кабміну від 21 липня 2021 року

     

    № 831-р

     

    ;
  • Протокол наради щодо обговорення законопроектів про внесення змін до Закону «Про державну службу», проведеної під головуванням Прем’єр-міністра України 16 грудня 2021 року;
  • План заходів на 2022 рік щодо запровадження моделі оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, затверджений резолюцією Прем’єр-міністра України від 17 січня 2022 року № 58765/4/1-21.
Крім того, проведення класифікації посад передбачено в:
  • розпорядженні КМУ від 29 грудня 2021 року

     

    № 1778-р

     

    "Про затвердження завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади державних секретарів міністерств, на 2022 рік";
  • розпорядженні КМУ від 29 грудня 2021 року

     

    № 1779-р

     

    "Про затвердження типових завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади керівників центральних органів виконавчої влади, на 2022 рік".

2. Чи буде внесено зміни до Каталогу типових посад державної служби і критеріїв віднесення до таких посад?

НАДС розробило проект постанови КМУ "Про затвердження Каталогу типових посад державної служби і критеріїв віднесення до таких посад". Проект постанови направили до Мін'юсту для проведення правової експертизи.

3. Чи буде внесено зміни до Методики проведення класифікації посад державної служби?

Наказ НАДС від 25 листопада 2021 року 

 

№ 181-21

 

, зареєстрований у Мін'юсті 30 грудня 2021 року за № 1685/37307, вносить зміни до Методики проведення класифікації посад держслужби.

4. Чи потрібно державним органам, які є учасниками експериментального проекту щодо запровадження системи оплати праці держслужбовців на основі класифікації посад, та/або проводили класифікацію посад фахівців з питань реформ затверджувати новий наказ про проведення класифікації навіть якщо склад класифікаційного комітету не змінюється?

Так. У зв’язку з оновленням Методики та в подальшому проведення класифікації за оновленим Каталогом необхідно видати новий наказ про проведення класифікації посад, навіть якщо його склад не змінюється.

5. В які строки держоргани повинні направити копії наказу про проведення класифікації посад державної служби до НАДС?

Копії наказів просимо надати до НАДС до 25 січня 2022 року. На виконання резолюції Прем’єр-міністра від 17 січня 2022 року № 58765/4/1-21 до пункту 1.5 цілі 1 Плану заходів на 2022 рік щодо запровадження моделі оплати праці держслужбовців на основі класифікації посад, державні органи повинні подати копії наказів про утворення класифікаційних комітетів у державних органах до НАДС до кінця січня 2022 року.

6. Методика не містить вимоги встановлювати строк проведення класифікації посад держслужби в наказі про проведення класифікації посад, проте в в типовій формі наказу НАДС зазначив необхідність вказати строк проведення класифікації не пізніше 30 квітня 2022 року. Чому саме такий строк?

Методика не визначає вимог щодо встановлення строку проведення класифікації, оскільки Методику розраховано на проведення класифікації не тільки у 2022 році, але і в наступні роки. Проте, на виконання резолюції Прем’єр-міністра України від 17 січня 2022 року № 58765/4/1-21 до цілі 1 Плану заходів на 2022 рік щодо запровадження моделі оплати праці держслужбовців на основі класифікації посад, класифікація посад повинна завершитися у квітні 2022 року.

7. Чи можна включати до складу класифікаційного комітету більше ніж 7 осіб?

Відповідно до Методики класифікаційний комітет утворюється у складі:

  • керівника державної служби;
  • керівника служби управління персоналом або спеціаліста з питань персоналу;
  • секретаря (який не є членом класифікаційного комітету);
  • п’яти керівників самостійних структурних підрозділів.

Збільшення кількості членів класифікаційного комітету не рекомендується та йде у розріз із Методикою.

8. Чи може входити до складу комітету особи, які не є держслужбовцями (прокурори, військовослужбовці тощо)?

Методика визначає, що до складу класифікаційного комітету включають:

  • керівника державної служби;
  • керівника служби управління персоналом або спеціаліста з питань персоналу;
  • секретаря (який не є членом класифікаційного комітету);
  • п’яти керівників самостійних структурних підрозділів.

Щодо правового статусу членів класифікаційного комітету Методика не містить обмежень. Склад формується на розсуд керівника державної служби державного органу та затверджується його наказом. Водночас рекомендуємо віддавати перевагу керівникам самостійних структурних підрозділів, які є державними службовцями.

9. Чи можна визначати головою класифікаційного комітету керівника самостійного структурного підрозділу?

Відповідно до Методики головою класифікаційного комітету є керівник держслужби (за посадою). Таким чином, включення до складу класифікаційного комітету в якості голови іншої особи не рекомендується та йде у розріз з положенням Методики.

10. Чи може бути членом кваліфікаційного комітету заступник керівника держоргану?

Методика таке не передбачає. Винятком може бути випадок, коли посада керівника держслужби вакантна, а виконання посадових обов’язків покладено на відповідного заступника.

11. Чи можна до складу класифікаційного комітету включати в.о. керівника самостійного структурного підрозділу?

Так. Методика дозволяє включати до складу класифікаційного комітету особу, яка виконує обов’язки керівника.

12. Чи можна включити до складу класифікаційного комітету заступника керівника самостійного структурного підрозділу одночасно з керівником цього підрозділу?

Методика не передбачає можливості одночасного включення і керівника самостійного структурного підрозділу та його заступника. До складу класифікаційного комітету можуть входити лише керівники самостійних структурних підрозділів. Виключення може складати випадок при якому заступника керівника служби управління персоналом буде визначено секретарем класифікаційного комітету.

13. Чи повинні міністерства та інші центральні органи виконавчої влади перевіряти накази про проведення класифікації посад підпорядкованих територіальних органів? 

Така вимога не передбачена Методикою.

14. Як та де пройти навчання щодо класифікації посад відповідно до Методики проведення класифікації посад держслужби?

НАДС розробило навчальний онлайн курс, який буде розміщено на порталі ДІЯ до 10 лютого 2022 року. Про це буде поінформовано додатково.

15. Чому навчання не проходять працівники служби управління персоналом, на яких Методика покладає функції з надання роз'яснень працівникам?

Навчання в обов’язковому порядку проходять члени класифікаційного комітету та секретар, оскільки саме вони будуть проводити класифікацію та визначати класифікаційні коди посад. НАДС рекомендує пройти навчання усім держслужбовцям, у тому числі працівникам служб управління персоналом.

Необхідні матеріали з рекомендованою НАДС формою наказу про проведення класифікації посад.

ТОП відповідей НАДС про нормативно-правове регулювання класифікації посад та утворення класифікаційних комітетів
Ольга Догадінапровідний експерт Експертус Кадри
Якщо ви — кадровик держпідприємства, то точно стикалися з питанням, чи призначати уповноважену особу з антикорупційної діяльності. Це питання тягне за собою й інші: чи вводити окрему посаду; якщо так, то як її назвати? І головне — кого призначати? Чи обов’язково приймати сторонню людину на основне місце роботи, чи можна оформити за внутрішнім сумісництвом когось із працівників? Прямих відповідей Закон про запобігання корупції не містить. Наш експерт проаналізував нормативку і надав чіткі рекомендації

Ви можете ознайомитися з іншими корисними матеріалами щодо реформи на офіційному порталі НАДС у вкладці "Реформа оплати праці державних службовців"

За матеріалами НАДС

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
116

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
231

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
246

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15043

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10244

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді