Штрафів за несвоєчасне подання декларації теж не буде. Про це зауважило НАЗК у роз’ясненні від 01.03.2022 № 3.
НАЗК нагадало, що особа, яка претендує на зайняття посади, зазначеної у п. 1, пп "а" п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону "Про запобігання корупції" (далі — Закон) до призначення на посаду подає декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік. Стосовно осіб, які претендують на посади, які передбачають зайняття відповідального та особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком проводиться спеціальна перевірка.
Алгоритми дій роботодавця під час воєнного стану
Проте, зважаючи на вимоги ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" та введений Указом Президента України N 64/2022 від 24.02.2022 воєнний стан в Україні, НАЗК зазначає, що до припинення воєнного стану кандидати на відповідні посади можуть не подавати декларації "кандидат на посаду", відповідно спеціальна перевірка проводитися в цей період не буде.
Крім того, згідно з приміткою до сатті 172-6 КпАП, яка передбачає відповідальність за несвоєчасне подання декларації та до ст. 366-3 Кримінального кодексу України, якою визначена відповідальність за неподання декларації, суб'єктами відповідальності є декларанти, які визначені в ч. ч. 1, 2 ст. 45 Закону. Водночас декларація "кандидата на посаду" подається згідно з вимогами ч. 3 ст. 45 Закону, а не ч. ч. 1, 2 ст. 45 Закону.
Остання теза роз’яснення звучить так: «Слава Україні!»
Героям слава! Дякуємо, шановні колеги із НАЗК, тримаємо оборону разом!
Ірина Іванченко,
шеф-редактор журналу "Кадровик-01",
експертно-правової системи Експертус Кадри, Вищої школи кадровика