Розширили перелік персональних відомостей призовників, військовозобов’язаних та резервістів у Реєстрі

Порядок військового обліку після 18 травня 2024 року — огляд змін
5 червня 2024 року ВРУ ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку ведення військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану» (законопроєкт від 03.04.2024 № 11143; далі — Закон).
Закон вніс зміни, зокрема, до Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» від 16.03.2017 № 1951-VIII. Розширили перелік відомостей у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі — Реєстр) та встановили інформаційну взаємодію з іншими системами, щоб отримувати такі відомості.
В Реєстрі, серед іншого, оброблятимуть відомості:
- про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 КпАП;
- про примусове виконання рішення щодо особи-боржника.
Закон також цифровізував процес отримання статусу учасника бойових дій та визначив поняття електронного кабінету ведення персонального обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Це персональний кабінет, призначений для ведення персонального обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, передбаченого статтею 34 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 № 2232-XII.
Остаточний текст Закону ще не оприлюднили.
Закон набере чинності з дня, наступного за тим, коли його опублікують.
Людмила Герега
За інформацією ВРУ
Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
Військовий облік працівників — це одна з обов’язкових функцій роботодавця. Кадровики відповідають за те, щоб усі призовники, військовозобов’язані та резервісти були належним чином поставлені на облік, а дані про них — своєчасно оновлювалися. Як вести військовий облік працівників онлайн? Чи повністю електронна форма військового обліку замінила паперовий військовий облік? Усе про облік військовозобов’язаних в електронному вигляді — у статті
В умовах воєнного стану питання військового обліку набуває особливої актуальності. Кожне підприємство, установа чи організація зобов’язані забезпечувати належне ведення військово-облікових документів та взаємодіяти з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП). Саме тому план роботи з військового обліку на 2026 рік є обов’язковим для кадрової служби. Він дозволяє систематизувати всі заходи, контролювати своєчасність виконання завдань і бути готовими до перевірок
В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.