Відповідальний за військовий облік: кого призначати

Автор
аналітик Експертус Кадри, юрист із трудового права, сертифікований експерт із військового обліку
Запровадження військового обліку на підприємстві починається з визначення відповідальної за цю ділянку посадової особи. Як призначати відповідального за ведення військового обліку на підприємстві, в установі, організації? Відповідь знайдете у статті.

Керівники підприємств згідно з законодавством зобов'язані вести персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які у них працюють. І ключове завдання — правильно організувати роботу відповідальних за ведення військового обліку. При цьому потрібно орієнтуватися на Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Тож розберемося із цим детальніше.

Як прийняти на роботу призовників, військовозобов’язаних, резервістів

Відповідальний за військовий облік: скільки осіб потрібно призначити?

Насамперед слід визначитися з тим, скільки призовників, військовозобов’язаних та резервістів працюють на підприємстві. Від цього безпосередньо буде залежати наявність та кількість посад військово-облікового персоналу. 

Для розрахунків використовують інформацію станом на 1 січня поточного року. Якщо ж підприємство щойно створене, використовують дані, актуальні на початок роботи.

Так, якщо йдеться про ситуації, коли на підприємстві працює менше, ніж 500 призовників, військовозобов’язаних та резервістів, окрему особу для ведення військового обліку не призначають — натомість це стає обов’язком співробітника зі служби персоналу (це має бути людина, яка веде облік працівників — якщо є така штатна одиниця, обов'язки з ведення військового обліку виконує інспектор з кадрів).

image89

Курси кадровиків онлайн

Призначати окремі посади потрібно: 

  • 1 посаду — якщо на підприємстві 501-2000 призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
  • 2 посади — якщо на підприємстві 2001-4000;
  • 3 посади — якщо на підприємстві 4001-7000.

В подальшому на кожні додаткові три тисячі призовників, військовозобов’язаних та резервістів призначається додатково одна відповідальна особа. Наприклад, має бути 4 посади відповідальних за ведення військового обліку до 10 тисяч призовників, військовозобов’язаних та резервістів, від 5 до 13 тисяч, від 6 до 16 тисяч тощо.

Якщо на підприємстві більше одного відповідального за ведення військового обліку, таких працівників об'єднують в окремий підрозділ.

Військовий облік: 11 ключових змін

Як призначити відповідального за ведення військового обліку?

Насамперед слід коректно обрати назву для цієї посади. Для цього слід використовувати Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій».

Тут ви можете знайти таку назву: «Інспектор з військового обліку».

Далі роботодавцеві слід визначитися з кваліфікаційними вимогами. Відповідно до Національного класифікатора, інспектори з військового обліку є фахівцями. Це означає, що така робота вимагає освітньої кваліфікації:

  • за початковим (коротким циклом) рівнем вищої освіти (освітньо-професійний ступінь молодшого бакалавра);
  • за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти — в окремих випадках.



Зміна № 11 до Класифікатора професій

Відсутність точних критеріїв у нормативних положеннях може викликати запитання у керівника підприємства (так, немає чітких критеріїв для визначення необхідного рівня та галузі освіти).

Експерти Цифрового видавництва Експертус радять використовувати такі кваліфікаційні вимоги:

  • iнспектор з військового обліку:

    початковий рівень (короткий цикл) або перший (бакалаврський) рівень вищої освіти у відповідній галузі знань та за відповідною спеціальністю. Без вимог до стажу роботи.

  • старший інспектор з військового обліку: початковий рівень (короткий цикл) або перший (бакалаврський) рівень вищої освіти у відповідній галузі знань та за відповідною спеціальністю. Стаж роботи за професією інспектора з військового обліку не менше 1 року.

При цьому обов'язково має відбуватися підвищення кваліфікації — один раз на п’ять років у закладах вищої освіти, які погодили навчальні програми із Генеральним штабом ЗСУ.

Пам’ятайте: ви можете не лише прийняти нового працівника на посаду інспектора з військового обліку, а й перевести особу, що вже працює на підприємстві. Найкращим варіантом буде переведення когось з охочих з відділу кадрів, адже така людина вже знайома зі структурою підприємства та особовими справами працівників. Тож функціональні обов'язки відповідального за ведення військового обліку не стануть для неї надскладним завданням.

 

Працівникам, відповідальним за ведення військового обліку, встановлюють посадові оклади на рівні працівників служби персоналу (виняток — державні службовці).

Вносячи посаду інспектора з військового обліку до штатного розпису, краще ввести її до складу кадрової служби (фахівець працюватиме з кадровими документами з кадрових питань та з особистими документами військовозобов’язаних, призовників і резервістів).

Наступна задача, яка може постати перед керівником підприємства — це створення нового підрозділу (якщо за військовий облік відповідає більше, ніж одна особа).

Алгоритм наступний:

      • внесення змін до штатного розпису;
      • розробка положення про структурний підрозділ;
      • розробка посадових інструкцій для працівників.

Обираючи назву посади керівника підрозділу, також звертайтеся до Класифікатора професій.

Як покласти на працівника обов’язки ведення військового обліку?

Якщо на підприємстві менше ніж 500 призовників, військовозобов’язаних та резервістів, ведення військового обліку покладатиметься на представника служби персоналу.

Насамперед вам потрібно буде визначити розмір доплати за ведення військового обліку (умови такої доплати мають бути встановлені в колективному договорі чи іншому акті). Розмір доплати за ведення військового обліку має становити 50 % посадового окладу (виняток — держслужбовці, їм встановлюють доплату в межах економії фонду оплати праці).



Посадова інструкція інспектора з військового обліку

Зауважте, що посадова інструкція працівників служби персоналу не передбачає обов’язку вести військовий облік, а роботодавець не має права вимагати від працівника виконувати роботу, не обумовлену трудовим договором. Таким чином, вам потрібно знайти тих, хто був би готовий взяти на себе цей обов'язок та отримати згоду працівника. 

Зафіксувати угоду можна або у заяві працівника з проханням доручити йому ведення військового обліку та встановити доплату, або ж у письмовій пропозиції роботодавця, на якій працівник проставить відповідну відмітку.

Заява з проханням призначити відповідальним за військовий облік

Заява з проханням призначити відповідальним за військовий облік СКАЧАТИ

Для доручення виконання додаткових обов’язків видають розпорядчий документ (найчастіше це наказ). У ньому мають бути визначені:

      • дата початку виконання обов’язків;
      • розмір доплати.

Наказ про призначення відповідального за ведення військового обліку та ТЦК

Важливо, що впродовж семи днів з дати видання наказу про призначення відповідального за ведення військового обліку потрібно повідомити про це територіальний центр комплектування та соціальної підтримки.

Повідомлення складають за встановленим зразком та надсилають із супровідним листом (такий вихідний лист слід зареєструвати у Журналі реєстрації вихідних документів).

Наказ про призначення відповідального за військовий облік СКАЧАТИ

Також можна наказ про призначення відповідального за військовий облік передати повідомленням до ТЦК особисто.

Так само слід повідомляти і про звільнення відповідальних за ведення військового обліку.

Наказ про призначення відповідального за ведення військового обліку 2024

Форма, зміст та текст наказу про призначення відповідального за ведення військового обліку 2024 попередньо повинна залишитися такою ж. Та наші експерти ретельно відслідковують зміни у законодавстві і актуалізують матеріали, що стосуються введення військового обліку 2024.



зміст

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді