Чи можна одночасно присвоїти педагогічне звання і кваліфікаційну категорію педпрацівникам

Автор
експерт з трудового законодавства Експертус Кадри
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України надало відповідне роз’яснення

Коли проводять атестацію педпрацівників, керуються Положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом МОН від 09.09.2022 № 805, із змінами, що вніс наказ МОН від 10.09.2024 № 1277 (далі — Положення).

Пункт 10 розділу І Положення визначає, які педзвання присвоюють чи підтверджують педпрацівникам, які працюють на відповідних посадах:

  • «старший учитель», «старший вихователь» — яким за результатами попередньої атестації присвоїли чи підтвердили кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст другої категорії» та мають стаж роботи понад 3 роки;
  • «учитель-методист», «вихователь-методист» — які мають кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст вищої категорії», вищу освіту та стаж роботи понад 5 років.

Це не стосується педпрацівників, які працюють у закладах дошкільної освіти. Для працівників, педагогічні посади яких не передбачають присвоєння кваліфікаційної категорії присвоюють найвищий, встановлений відповідно до посади, тарифний розряд.

Тож педзвання «старший» можна присвоїти вчителеві чи вихователеві, який має другу, першу або вищу кваліфікаційну категорію. Тому вчителеві, який вже має другу кваліфікаційну категорію та атестується на першу, можна одночасно присвоїти педзвання «старший вчитель». Вихователю з другою кваліфікаційною категорією теж можна присвоїти першу категорію та педзвання «старший вихователь».

Якщо вчитель чи вихователь вже має першу кваліфікаційну категорію та атестується на вищу категорію, йому можна одночасно присвоїти педзвання відповідно «старший вчитель» чи «старший вихователь». Лише коли педпрацівник має вищу кваліфікацію, можна підтвердити цю кваліфікаційну категорію та присвоїти педзвання за відповідними посадами «учитель-методист» чи «вихователь-методист».

Отже, можна одночасно присвоювати вищу кваліфікаційну категорію та педзвання «учитель-методист» чи «вихователь-методист» вчителям та вихователям, зокрема груп продовженого дня.

За інформацією ЦК Профспілки працівників освіти і науки України

 

Призначення, переведення та звільнення в ОМС під час воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Як надати нецільову благодійну допомогу працівникам під час воєнного стану

Щоб підтримати працівників, роботодавець може надати разову нецільову благодійну допомогу (НБД) і не сплачувати податків. Зразки супровідних документів та особливості надання такої допомоги роз’яснюємо у статті
32414

Стажування для студентів: як оформити

Стажування студентів на підприємстві — це можливість здобути практичний досвід за майбутньою професією. Який порядок укладання договору про стажування студентів вищих навчальних закладів передбачає вітчизняне законодавство? Чи оплачується стажування студентів? Відповіді на ці та інші питання, які потрібно знати кадровику й роботодавцю, роз’яснюємо у статті.
8397

Ключові навички кадровика

Роль кадровика в сучасному бізнесі стає все більш стратегічною, адже ключові кадри компанії — це її головний актив. Від ефективності їхньої роботи залежить не тільки підбір та утримання талановитих співробітників, але й загальний клімат у компанії та її конкурентноспроможність. Тому ключові навички кадровика постійно розширюються.
433

План роботи відділу кадрів на 2025 рік

Складання детального плану роботи відділу кадрів — це не просто формальність, а стратегічний крок, який дозволяє оптимізувати процеси, підвищити ефективність роботи та забезпечити безперебійну діяльність підприємства. У статті дізнаєтесь про план роботи відділу кадрів на 2025 рік та знайдете план роботи відділу кадрів на рік (зразок).
3756

Бухгалтер і кадровик в одній особі: як організувати роботу в умовах суміщення посад

У багатьох малих та середніх підприємствах роль бухгалтера часто виходить за межі стандартних фінансових функцій. Іноді саме бухгалтер веде кадровий обік, що може значно вплинути на організацію роботи компанії. У статті відповіді на питання: що робити, якщо об’єднуєш дві посади — кадровик/бухгалтер; як ефективно організувати роботу, коли ти бухгалтер-кадровик; які переваги та виклики можуть виникнути в такій ситуації та особливості навчання на кадровика бухгалтеру.
11106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді