Мін’юст просить ВСУ і ВАСУ дати роз’яснення судовим органам про порядок застосування закону про люстрацію

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Міністерство юстиції України звернулося до Верховного Суду України та Вищого адміністративного суду України з ініціативою дати роз’яснення судовим органам щодо порядку застосування Закону «Про очищення влади»

Міністерство юстиції України звернулося до Верховного Суду України та Вищого адміністративного суду України з ініціативою дати роз’яснення судовим органам щодо порядку застосування Закону «Про очищення влади».

Про це повідомив Міністр юстиції Павло Петренко на брифінгу в Будинку Уряду у п’ятницю, 5 грудня.

Підставою для такого звернення стали випадки прийняття неправомірних рішень суддями стосовно застосування Закону України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII (далі – Закон про очищення влади). Зокрема, він навів приклад розгляду суддею Харківського окружного адміністративного суду справи щодо поновлення на роботі одного із співробітників місцевої прокуратури. «Ця суддя своїм рішенням скасувала наказ про звільнення цього співробітника на підставі безумовної люстрації та зобов’язала прокуратуру виплатити йому заробітну плату за декілька днів так званого вимушеного прогулу», - пояснив Міністр.

Він зазначив, що Міністерство юстиції відреагувало на цей випадок шляхом подачі апеляційної скарги на дане рішення. Крім того, Павло Петренко зазначив, що сьогодні підписав подання до Вищої кваліфікаційної комісії про притягнення зазначеної судді до дисциплінарної відповідальності за порушення присяги та звільнення із судового корпусу. Також за цим фактом будуть направлені матеріали до Генеральної прокуратури України з проханням провести перевірку на наявність ознак злочину щодо винесення завідомо неправосудного рішення цією особою.

Він наголосив, що у даному випадку суд, скасувавши наказ про звільнення посадової особи в рамках люстраційного процесу всупереч прямій нормі закону про очищення влади, перебирає на себе функції ВР: «Це питання не тільки порушення закону з боку того чи іншого судді, це питання посягання навіть на конституційний лад… Закон про люстрацію прописаний таким чином, що займатися якоюсь творчістю судді не потрібно. Судді потрібно чітко застосовувати пряму норму закону. А будь-яка творчість, і будь-яке вільне тлумачення норм закону про люстрації, мало того, що ставить під сумнів сам процес люстрації, намагається дискредитувати цей процес, а це ще дуже серйозне порушення присяги судді, яку він давав українському народу», - заявив Міністр.

Павло Петренко підкреслив, що Міністерство юстиції буде реагувати на кожен факт винесення подібного рішення. «За всіма цими справами Міністерство юстиції буде подавати апеляції і вступати в справу. Якщо в діях суддів будуть вбачатися ознаки проступків дисциплінарних чи кримінальних правопорушень, то ми будемо подавати документи до правоохоронних органів, а я як член Вищої ради юстиції буду ініціювати питання через подання про притягнення цих суддів до відповідальності», - наголосив він.

Звичайно, якщо особу, що за якимось ознаками не підпадає під закон про очищення влади, незаконно звільнили, тоді суд може перевірити, але він перевіряє тільки дві речі: чи особа перебувала на посаді, яка підпадає під люстрацію, і чи вона перебувала там більше року.

Також Павло Петренко зазначив, що Міністерство юстиції України просить Верховний Суд відкликати подання в Конституційний суд щодо конституційності окремих положень Закону про очищення влади. «Міністерство юстиції просило б ВСУ відкликати дане подання, оскільки деякі місцеві суди використовують наявність такого подання для того, щоб зупиняти провадження у справах про люстрацію, поновлювати деяких осіб на посадах», - наголосив Міністр.

За його словами, якщо у Верховного Суду є певні застереження щодо окремих норм закону, які стосуються процедури, то Міністерство готове спільно з Парламентом ці застереження врахувати. «Але філософія закону, яка передбачає безумовні критерії люстрації щодо тих осіб, які займали найвищі посади під час режиму Януковича, які були причетні до розгону майдану, які мають проблеми із законом, є незмінні», – зазначив Міністр.

Він висловив сподівання, що судова гілка влади виконуватиме закон про люстрацію, а не дестабілізуватиме процес. «Тим паче, що виконавча гілка влади, український Уряд мають політичну волю завершити цей процес згідно із затвердженим Урядом планом – до кінця 2016 року», - наголосив Павло Петренко.

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
207

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
540940

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
68961

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
389

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
621

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді