Держпродспоживслужба перевірятиме зміст оголошень про вакансії
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Із 8 травня 2025 року Держпродспоживслужба розпочинає новий напрям роботи — контроль за змістом оголошень про вакансії. Відтепер Держпродспоживслужба здійснюватиме моніторинг публікацій роботодавців чи рекрутингових агентств та відслідковуватиме чи порушили законодавство про рекламу у сфері працевлаштування. Відповідні повноваження визначив Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади у сферах промислової безпеки, охорони праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, державного гірничого нагляду, державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення» від 08.10.2024 № 3992-IX.
Що перевірятимуть:
- дискримінаційні вимоги у вакансіях — за віком: «до 35 років», «молодий колектив»; статтю — «тільки для жінок / чоловіків»; станом здоров’я; етнічним походженням;
- маніпуляції — завищену зарплату без умов, замовчування про нічні зміни або випробувальний термін, використання нечітких чи оманливих формулювань.
«Роботодавцям варто вже зараз переглянути свої вакансії та привести їх у відповідність до вимог законодавства. Це не лише допоможе уникнути штрафів, а й зберегти довіру кандидатів. Якщо ви помітили дискримінаційні або оманливі вакансії — зафіксуйте порушення та зверніться до територіальних управлінь Держпродспоживслужби. На ринку праці мають діяти прозорі й рівні правила для всіх», —
зазначив заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Контроль за рекламою — це не лише про дотримання закону, а передусім про захист права кожного громадянина на рівний доступ до праці. Такий підхід відповідає європейським стандартам: протидія дискримінації, прозорість та чесна конкуренція — основа сучасного ринку праці.
Нагадаємо, що актуальні заборони в оголошенні про вакансії містить частина перша стаття 24-1 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР (далі — Закон про рекламу). Роботодавці, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, зобов’язані додатково розміщати в оголошенні примітку: заборонено отримувати від громадян, яким надано послуги з пошуку роботи та сприяння в працевлаштуванні, інші пов’язані з цим послуги, гонорари, комісійні або інші винагороди. Заборона зазначати дискримінаційні обмеження в оголошеннях про вакансію вміщена і в частині третій статті 11 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI.
Якщо рекламодавець порушить ці вимоги — сплатить до держбюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної зарплати, що встановлена законом на момент виявлення порушення (ч. 3 ст. 24-1 Закону про рекламу).
За інформацією Держпродспоживслужби