Мінцифри готує альтернативний спосіб бронювання працівників для компаній, де керівники — іноземці
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Сьогодні подати дані на бронювання працівників може лише керівник критично важливого підприємства через Портал Дія. Керівники-іноземці не мають такого доступу. Тому Мінцифри розробляє альтернативний механізм — компанія подаватиме інформацію до державного органу, що визначив її критично важливою. Далі цей орган оформить заяву на бронювання на Порталі Дія.
Цей підхід уже працює для окремих типів компаній — проєктів міжнародної технічної допомоги, працівників спеціалізованих установ ООН, членів наглядових рад. Наразі Мінцифри хоче поширити механізм на всі підприємства, які не можуть самостійно користуватися послугою бронювання на порталі.
Як підготуватися до бронювання
Про це стало відомо на зустрічі Європейської Бізнес Асоціації з Міноборони, Мінекономіки та Мінцифри 15 травня.
Також обговорили:
- Проблеми зі скасуванням статусу бронювання у працівника в «Резерв+» раптово і без пояснення. Це може виявити й роботодавець, коли формує відомості з реєстру військовозобов’язаних. Міноборони готує push-повідомлення про скасування бронювання, за якими у «Резерв+» вкажуть причину.
- Період перебронювання. Пропозицію скоротити строк з 72 до 24 годин не підтримують Мінекономіки, Міноборони та Генштаб ЗСУ через ризики зловживань. Натомість бізнес запропонував подавати заявки, що продовжуватимуть бронювання заздалегідь. Наприклад – за 1 місяць до завершення бронювання.
- Відстрочки для наукових та науково-педагогічних працівників. Представники Міноборони зазначили, що автоматизація в роботі. Варто слідкувати за анонсами та оновленнями.
- Моніторинг критично важливих підприємств. Міністерства проводитимуть системний моніторинг відповідності підприємств критеріям критичності. Чітких строків немає.
- Проблеми з розрахунком доходу. Учасникам зустрічі роз’яснили, що загальний дохід працівника включає лікарняні, відпускні та інші виплати. Виплати з інших місяців розглядатимуть індивідуально.
- Цифровізація звітності компаній. Усі базові картки військовозобов’язаних вже є в реєстрі «Оберіг» та інших державних реєстрах. Цифровізація звітності компаній, щоб зменшити адміністративне навантаження на бізнес — це інший функціональний напрям, що потребує доопрацювання.
- Відсутність відповідальності за порушення строків розгляду заяв на критичність. Наразі строки декларативні, відповідальність за затримки не передбачена. Водночас, держоргани мають зауваження до якості пакету документів компаній — звітності, відомостей про компанію тощо.
Критерії, щоб визнати підприємство критично важливим
- Проблеми з актуалізацією даних у реєстрі Оберіг, які відображаються на Порталі Дія —відомості про звільнених працівників інколи залишаються в реєстрі місяцями. Працівникам радять самостійно оновлювати місце роботи через «Резерв+».
за інформацією ЄБА