Чи можна в 2017 році приймати на роботу осіб без страхового свідоцтва?
Запитання
Колеги з бухгалтерії відвідали семінар, на якому дізналися, що з 1 січня 2017 року не можна приймати на роботу осіб, котрі не мають свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Наскільки достовірна ця інформація?
Відповідь
Раніше, якщо при прийнятті на роботу було виявлено, що працівник не мав свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, роботодавець мав подати анкету на працівника до ПФУ для оформлення свідоцтва.
Детальніше у консультаціях системи «Експертус Кадри» — Отримання страхового свідоцтва. Якщо ви не передплачуєте систему, — оформіть демодоступ та 3 дні безплатно користуйтеся її матеріалами
Статтею 22 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон) установлено, що особи, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, одержують посвідчення застрахованої особи, яке є єдиним для всіх видів страхування. Порядок видачі та зразок посвідчення застрахованої особи затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Проте Кабмін не затвердив такий порядок, дію статті 22 Закону зупинено до 01.01.2017 згідно з пунктом 1-1 розділу VIII цього Закону, враховуючи зміни, внесені пунктом 37 Закону України від 28.12.2014 № 76-VII.
Тобто — через відсутність Порядку видачі і зразка посвідчення означена норма фактично не діє і в 2017 році.