За даними досліджень, напередодні Нового року 82% компаній визнають за потрібне вітати подарунками b2b-клієнтів, 48% — постачальників, 25% — дистриб’юторів. Найпоширеніші варіанти: квіти (флористичні композиції) та символічні сувеніри або нейтральні презенти, які підійдуть як жінкам, так і чоловікам.
Щоб вирізнитися на загальному тлі конкурентів та привернути увагу партнерів до подарунків саме вашої компанії, багато коштів не потрібно: достатньо оригінальної ідеї. Скажімо, традиційну «канцелярку» прикрасять персоналізовані гравіровані чи друковані (тиснені) надписи: «Записник Івана Козаченка для геніальних думок» тощо.
Щороку обсяг ринку корпоративних подарунків і сувенірів зростає на 30-35%. Якщо в 2012 році лише 46% компаній замовляли презенти для працівників і бізнес-партнерів, то 2015 року цей показник сягнув 64%. Це засвідчує: компанії готові витрачати кошти на подарунки задля підвищення лояльності персоналу та b2b-клієнтів до бренда. Аби не відставати від конкурентів, продумайте заздалегідь, якими подарунками дивуватимете у свята. Добре підготуєтесь — здобудете схильність партнерів та симпатії колег.
Новорічні подарунки працівникам
Статистика доводить: попри очікування корпоратив не здобув титулу омріяного подарунка — про це ще 2015 року заявили 20% респондентів. На думку підлеглих, грошова премія має значно більше переваг перед танцями і частуванням. Не всі працівники схильні неформально спілкуватися з колегами та керівництвом, проте гроші до свят потрібні кожному. Саме тому багато компаній торік відмовилися від проведення корпоративів. Тож, щоб порадувати й надихнути персонал, зверніться до керівництва з пропозицією передбачити в бюджеті кошти для премій, але не забувайте і про нематеріальне заохочення. Наприклад, напередодні свят організуйте невеличку вечірку з веселими конкурсами та символічними призами. Скажімо, замість ручок і блокнотів подаруйте можливість взяти додатковий вихідний або «право на одну помилку».
Подарунки b2b-клієнтам
Канцтовари традиційно вважаються непотрібним і нецікавим подарунком. Однак, за результатам статистичних досліджень, партнери не проти одержати такий презент. Доречним додатком слугуватиме шоколад ручної роботи й власноруч виготовлені листівки з теплими побажаннями.
Найголовніше, не даруйте:
- настінні чи настільні календарі;
- вітальні листівки зі стандартним надрукованим текстом;
- чашки з логотипом фірми.
На думку Тіма Сакетта, експерта у сфері управління персоналом та віце-президента компанії HRU Technical Resources (США), це три найгірші подарунки клієнтам на Новий рік. Уникайте їх, щоб не заплямувати ділову репутацію та не здобути ярлик рутинера.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"