Скільки заступників може бути в начальника відділу

Законодавчо не встановлено скільки заступників може мати начальник відділу. Підприємства самостійно визначають свою організаційну структуру.

Кількість заступників в управлінського персоналу структурних підрозділів залежить від низки чинників:

  • складність робіт;
  • їх номенклатура й напрями;
  • відповідність кваліфікації керівника складності виконуваних робіт;
  • використання сучасних засобів обробки інформації тощо.

В Україні нормативно визначено кількість заступників начальників відділів тільки на рівні державної служби. Зокрема, в постанові КМУ «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» від 12.03.2005 № 179 передбачено:

Начальник відділу (як самостійного, так і у складі управління чи департаменту) може мати не більш як одного заступника. Така посада може вводитись у разі, коли штатна чисельність у відділі не менш як 5 одиниць. Начальники відділів у складі органів досудового розслідування Національної поліції, штатна чисельність яких перевищує 14 одиниць, можуть мати не більше двох заступників.

Підприємства, установи, організації (далі — підприємство) недержавного сектору економіки самостійно визначають свою організаційну структуру, встановлюють чисельність працівників і штатний розпис (п. 3 ст. 64 Господарського кодексу України).

Нині існують різні методики та способи розрахунку чисельності управлінців на підприємстві.

Практика засвідчує: для ефективного управління відділом (невиробничої сфери) доцільно передбачити 1-го заступника на кожні 10-15 працівників відділу. У посадових інструкціях мають бути об’єктивно визначені, чітко та раціонально розподілені фахові «завдання та обов’язки» всіх працівників. 


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Як оперативно передати відомості про працівників на вебпортал ПФУ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді