Доплата до мінімальної зарплати у штатному розписі: як відобразити

У зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати деяким працівникам організації нараховують доплату до рівня мінзарплати. Чи потрібно у такому випадку додавати до штатного розпису графу «Доплата до рівня мінімальної заробітної плати?

На підставі штатного розпису керівник підприємства, установи, організації  ухвалює рішення з кадрових питань: щодо прийняття на роботу, визначення посадових окладів, тарифних ставок тощо.

Штатний розпис складають на основі затверджених локальних актів (структура і штатна чисельність, положення про оплату праці) з урахуванням вимог законодавства. Він і сам є локальним нормативно-правовим документом, який:

  • фіксує розподіл обов’язків між працівниками;
  • закріплює структурний та чисельний склад працівників і місячний фонд заробітної плати;
  • конкретизує перелік посад і професій;
  • установлює розмір основної заробітної плати для кожної з посад і професій, а також розмір надбавок (доплат), якщо це передбачено положенням про оплату праці.

До відома!

Штатний розпис зазвичай складають загалом по підприємству і затверджують на кожен календарний рік до його початку.

Із 1 січня 2017 року для підприємств усіх форм власності діє правило: якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець має здійснити доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яку виплачують щомісяця одночасно з виплатою заробітної плати (ст. 3-1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР).

Оскільки розмір такої доплати може варіюватися (залежно від розміру щомісячної премії, надбавок, інших доплат), виділяти у штатному розписі окрему графу «Доплата до рівня мінімальної заробітної плати» недоцільно. Це лише спричинить додаткове навантаження на працівників кадрових служб, яким доведеться щомісяця вносити зміни до штатного розпису.

Достатньо, щоб бухгалтерія виділила в розрахунково-платіжній відомості графу для доплати до рівня мінімальної заробітної плати (як для окремої виплати).


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «10 кейсів з військового обліку, на які не знайдете відповідь у законодавстві», який відбудеться 7 березня. Спікер — юрист, сертифікований експерт з військового обліку Юлія Видиборець. У програмі — обов’язки відповідального за ведення військового обліку, оповіщення про виклик до ТЦК працівників, які відсутні через відрядження, відпустку, хворобу, призупинення трудового договору. Також відповіді на важливі питання: як вести списки персонального військового обліку: сумісники, працівники, яким виповнилося 27 років, працівники, які відмовляються надати інформацію, як роботодавцям реагувати на вимоги ТЦК та СП, який документ підтверджує, що працівник був у ТЦК, чи вимагати його від працівника.

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

10 кейсів з військового обліку, на які не знайдете відповідь у законодавстві

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді