Як мотивувати себе на роботу, коли працювати зовсім не хочеться

Стреси, втома, брак вітаміну D та інші природні фактори нерідко призводять до емоційних та нерозважливих вчинків. Чому не варто думати про звільнення, як підтримати себе та вмотивувати на роботу, — розкриємо секрети у статті.


Умовляйте себе працювати двома способами: придумайте мотивацію або застосовуйте силу волі. Другий спосіб працює, але надовго його не вистачить. Резерви організму не безмежні. У певний момент відчуєте, що сили закінчуються, тому використовуйте мотивацію.

Звільнятися — зарано!

Принцип «батога і пряника». Подвійна мотивація — відходити від поганого і прагнути доброго. І негативна, і позитивна мотивації ліпше працюють, якщо ви спочатку визначили, що маєте зробити.

Прийоми позитивної та негативної мотивації

Позитивні прийоми мотивації

Прийом

Опис

Малі винагороди

Напишіть список винагород, які застосовуватимете впродовж дня. Наприклад: поговорити п’ять хвилин із колегою, випити чашку чаю, з’їсти цукерку, яблуко

Великі винагороди

Перетворіть шлях до нагороди на гру. За кожне незначне досягнення додавайте собі п’ять балів. У блокноті фіксуйте кожну перемогу над собою і кількість зароблених балів. Збирайте їх. Наприклад, набрали 1000 балів — улаштуйте шопінг. Набрали 5000 балів — рушайте у відпустку. Головне, щоб гра допомагала, а не заважала роботі

Відкладені винагороди

Винагороди можуть бути відтермінованими. Якщо ви сьогодні задоволені своєю роботою, увечері побалуйте себе чимось особливим. Наприклад, улаштуйте/проведіть романтичну вечерю при свічках, відвідайте кінотеатр

Негативні прийоми мотивації

Прийом

Опис

Штрафи

Когось мотивує 1000 грн, когось — 10 000 грн. Наприклад, щоб схуднути, домовтеся з подругою. Якщо не змогли досягти потрібного результату в певний час, виплачуйте їй деяку суму

Відмова від бажаного

Наприклад, курці відмовляються від куріння, поціновувачі кіно — від перегляду тощо

Фізичні вправи, які завдають болю

Звичайні присідання або віджимання не лише тренують м’язи, а й спричиняють больові відчуття, якщо ви до них не надто готові

Поєднуйте позитивну і негативну мотивацію. Мотивація має бути простою, зрозумілою та постійною. Якщо за один і той самий учинок мотивуєте себе сьогодні негативно, а завтра позитивно, то ваш розум плутатиметься — і корисна звичка не виникне. Ви не знатимете, що робити. Тому виробляйте «автоматизми». Згодом не замислюватиметеся про те, як працюєте.

Знайдіть переваги, які дає вам робота. Чимало людей уважають деякі обов’язки секретаря принизливими. Наприклад, принести чай-каву, виконати особисте прохання шефа. Вони спричиняють у них потік негативних емоцій.

Як мотивувати себе на роботу, коли працювати зовсім не хочетьсяДізнайтеся, як спростити діловодні процеси

Думайте не про недоліки роботи, а про переваги. Високий соціальний статус, добра зарплата, цікаві завдання, можливості кар’єрного зростання тощо. Тоді витрачатимете менше зусиль, щоб мотивувати себе на кожну дію. Дозвольте собі отримувати задоволення від роботи.

Не поспішайте думати про звільнення. Іти має сенс тоді, коли ви отримали пропозицію, яка набагато перевищує ті переваги, які є на поточному місці роботи. Інакше можете кинути роботу, а на нову не влаштуватися. І тоді, можливо, пошкодуєте, що пішли на поводі у короткочасних емоцій.

3 прийоми стрес-менеджменту, щоб зберегти високу працездатність

Як набути нових корисних звичок

Небажання працювати, якщо у вас немає серйозних підстав, — це лише погана звичка, яку можна замінити на добру.

Визначте свої погані й добрі звички. Проаналізуйте ваш день. Він складається приблизно з одних і тих самих невеликих блоків. Поспостерігайте за собою, щоб з’ясувати свої звички.

Погані звички

Добрі звички

Спізнюватися

Приходити вчасно

Не доводити справу до кінця

Доводити роботу до кінця

Відкладати справи на потім

Прораховувати різні варіанти

Сподіватися на «якось воно буде»

Планувати справи

Робити справи в останню секунду

Піклуватися про своє здоров’я

Не висипатися

Спати 7–8 годин

Інше

Інше

Оберіть звичку, яку хочете змінити. Наприклад, щоб подолати прокрастинаціюі запізнення, з’ясуйте, у який момент ці звички спрацьовують. Той, хто відкладає справи на потім, зазвичай стикається з рутинними або складними новими завданнями. А той, хто спізнюється, відтягує час виїзду або неправильно закладає час на дорогу.

Прокрастинація (від лат. procrastinare)

психологічний термін, що означає схильність людини відкладати неприємні завдання на потім, тяжіння до справ, що приносять більше задоволення або швидший результат.

Переформулюйте звичку, щоб із поганої вона стала доброю. Хочете робити справи в день, коли отримали завдання, або приходити на роботу на десять хвилин раніше? Знайдіть приклади, які підтверджують думку про те, що це добре і правильно.

ТЕСТ ➤ Чи можете ви позбутися поганих звичок ➤

Якщо не зробите важкої справи вчасно, шеф дасть стільки доручень, що потім буде важко вибратися з-під завалів і доведеться сидіти на роботі до ночі. А якщо приходитимете вчасно, усе встигатимете — і керівник це оцінить.

Подумайте, що зробити, щоб закріпити нову звичку. Щоб виконувати роботу вчасно, маєте розпочинати одразу. А ще ліпше — спростити неприємну справу.

Наприклад, щоб не підписувати 100 конвертів просторуч, опануйте — як у програмі Word друкувати написи на конвертах автоматично.

Як цьому навчитися? Ви згадуєте: «Треба підписати 100 конвертів». На думку спадає: «Ще є час, відкладу це на завтра...». Саме в цей момент свідомо проконтролюйте, які рішення ухвалюєте. Не втрачайте часу — домовтеся із собою, що зараз доведете справу до кінця, зате потім... Придумайте, що робитимете потім. Наприклад, візьмете невелику перерву, поспілкуєтеся з колегою тощо. Й обов’язково це зробіть.

Як мотивувати себе на роботу, коли працювати зовсім не хочеться Стане у пригоді порада, як припинити спізнюватись

Свідомо впроваджуйте нову звичку замість старої. Запишіть нову звичку на аркуші. Повісьте його там, де періодично бачитимете, або покладіть у свою сумочку і регулярно переглядайте. Установіть нагадування у смартфоні або заведіть файл на комп’ютері.

Щодня робіть щось, що підтримує нову, а не стару звичку. Нагороджуйте себе за успіхи, відстежуйте прогрес. За місяць нова звичка замінить стару, можна буде переходити до освоєння наступної. Так поступово заміните звички, які спричиняли у вас стійку відразу до роботи, на нові, корисні, які надають задоволення від роботи. Тільки будьте обережними — зайве завзяття до роботи називають трудоголізмом. Залишайте собі час на відпочинок, особисте життя і те, що вважаєте за необхідне.

Резюме

Що вищі у вас цілі — побудувати кар’єру, отримувати багато грошей, працювати на престижному підприємстві, то більше корисних звичок доведеться засвоїти і шкідливих звичок замінити на корисні. Пам’ятайте, що небажання працювати — це лише погана звичка.

Інна Іголкіна,

психолог, бізнес-тренер


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

зміст

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді