Планують уточнити, як подавати звітність у період воєнного стану

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт із трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
До окремих категорій респондентів не застосовуватимуть адмінвідповідальність

Які кадрові звіти складати у 2025 році

21 серпня 2025 р. у ВРУ зареєстрували проєкт Закону України «Про внесення зміни до пункту 1 Закону України "Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» щодо особливостей подання звітності у період дії воєнного стану або стану війни» №13671 (далі — Законопроєкт № 13671).

Його розробили, щоб:

  • захистити права осіб, в яких з об’єктивних причин в умовах воєнного стану на території України відсутня можливість своєчасно виконувати обов’язки надавати звітність органам Держстату та іншим виробникам офіційної статистики;
  • забезпечити вільний доступ працівників виробників офіційної статистики до первинних документів згідно із законодавством;
  • не допустити посилення ризиків для нацбезпеки й обороноздатності держави.

Перевірки органами державної статистики

Законопроєкт № 13671 передбачає не застосовувати адмінвідповідальність до респондентів:

  • що знаходяться у зоні бойових дій або на тимчасово окупованих територіях;
  • фізичних осіб-підприємців, які проходять військову службу;
  • підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ та інших військових формувань.

Вони матимуть обов’язок подати звітність протягом трьох місяців після дати, коли:

  • завершаться бойові дії чи тимчасова окупація;
  • звільняться з військової служби ФОП;
  • припинять чи скасують воєнний стан або стану війни.

Пропонують внести зміни до підпункту 13 пункту 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115-IX.

Нагадаємо, що неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання недостовірних даних, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням — тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від 10 до 15 нмдг (ст. 186-3 КпАП). Це від 170 до 255 грн. В разі повторного порушення протягом року після  адмінстягнення — від 15 до 25 нмдг, тобто від 255 до 425 грн.

За інформацією ВРУ

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10284

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
253

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3399

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5641

Відпустка заброньованого працівника за кордоном

Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
12395

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді