Кодекс законів про працю України доповнено новою підставою для припинення трудового договору

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
16 жовтня 2014 року набув чинності Закон України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII, яким передбачено введення обмежень для осіб, що відповідають визначеним Законом критеріям, обіймати певні посади (перебувати на службі) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування

16 жовтня 2014 року набув чинності Закон України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII (далі — Закон), яким передбачено введення обмежень для осіб, що відповідають визначеним Законом критеріям, обіймати певні посади (перебувати на службі) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

Наявність підстав для застосування обмежень встановлюватиметься шляхом здійснення спеціальної перевірки посадових осіб, що обіймають визначені Законом посади в органах державної влади і місцевого самоврядування, суддів та працівників правоохоронних органів, керівників державних і комунальних підприємств, а також кандидатів на ці посади.

Органом, уповноваженим на забезпечення проведення перевірки, визначено Мін’юст України, що в місячний строк з дня набрання чинності Законом має розробити та подати на затвердження Кабінету Міністрів України (далі — КМУ):

1) перелік органів, що здійснюватимуть перевірку;

2) порядок проведення перевірки (далі — Порядок);

3) план проведення перевірок по кожному органу державної влади та органу місцевого самоврядування, підприємству.

Порядок КМУ повинен затвердити впродовж 10 днів з моменту отримання проекту, і не пізніше  10 днів з моменту затвердження Порядку КМУ мають розпочатися безпосередньо перевірки.

Не пізніше ніж на десятий день з дня початку проведення перевірки у відповідному органі всі особи, які перебувають на посадах, що підлягають перевірці, мають подати власноручно написану заяву, у якій повідомляють про наявність або відсутність підстав для застосування обмежень. Термін проведення перевірки інформації, вказаної в цих заявах, Законом не передбачено.

Особа, яка не подала заяву у встановлений термін, або повідомила у заяві про те, що до неї застосовується заборона, а також особи, які «провалили» перевірку, мають бути звільнені із займаних посад.

При цьому з посад, що передбачають перевірку, ряд осіб має бути звільнено ще до початку перевірки. Ця норма стосується тих осіб, які в період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року не менше року займали передбачені частиною 1 статті 3 Закону посади. На їх звільнення або складання щодо них документів на звільнення відводиться 10 днів з моменту набрання чинності Законом (тобто 16–27 жовтня 2014 року).

У зв’язки з цим, частина перша статті 36 Кодексу законів про працю України (КЗпП) доповнена пунктом 7-2, що передбачає нову підставу для припинення трудового договору — підстави, передбачені Законом України «Про очищення влади».

Доповнено і частину другу статті 36 КЗпП — у випадку, передбаченому пунктом 7-2, особа підлягає звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України «Про очищення влади».

Особи, зазначені у частинах першій, другій, четвертій та восьмій статті 3 Закону, не можуть обіймати посади, що передбачають проходження перевірки, впродовж установленого Законом терміну (до 17 жовтня 2024 року).

Особи, зазначені у частинах третій, п’ятій – сьомій статті 3 Закону, не можуть обіймати посади, щодо яких здійснюється очищення влади (люстрація), протягом п’яти років з дня набрання чинності відповідним рішенням суду.

Відомості про осіб, щодо яких встановлено заборону займати посади, визначені Законом, вноситимуться до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади», що формуватиметься та вестиметься Міністерством юстиції України.

Окрім КЗпП зміни внесено до Кримінального кодексу України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07. 2010 № 2453-VI, «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 № 3206-VI.

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66212

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
187

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
293

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
319

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15334

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді