Кодекс законів про працю України доповнено новою підставою для припинення трудового договору

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
16 жовтня 2014 року набув чинності Закон України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII, яким передбачено введення обмежень для осіб, що відповідають визначеним Законом критеріям, обіймати певні посади (перебувати на службі) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування

16 жовтня 2014 року набув чинності Закон України «Про очищення влади» від 16.09.2014 № 1682-VII (далі — Закон), яким передбачено введення обмежень для осіб, що відповідають визначеним Законом критеріям, обіймати певні посади (перебувати на службі) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

Наявність підстав для застосування обмежень встановлюватиметься шляхом здійснення спеціальної перевірки посадових осіб, що обіймають визначені Законом посади в органах державної влади і місцевого самоврядування, суддів та працівників правоохоронних органів, керівників державних і комунальних підприємств, а також кандидатів на ці посади.

Органом, уповноваженим на забезпечення проведення перевірки, визначено Мін’юст України, що в місячний строк з дня набрання чинності Законом має розробити та подати на затвердження Кабінету Міністрів України (далі — КМУ):

1) перелік органів, що здійснюватимуть перевірку;

2) порядок проведення перевірки (далі — Порядок);

3) план проведення перевірок по кожному органу державної влади та органу місцевого самоврядування, підприємству.

Порядок КМУ повинен затвердити впродовж 10 днів з моменту отримання проекту, і не пізніше  10 днів з моменту затвердження Порядку КМУ мають розпочатися безпосередньо перевірки.

Не пізніше ніж на десятий день з дня початку проведення перевірки у відповідному органі всі особи, які перебувають на посадах, що підлягають перевірці, мають подати власноручно написану заяву, у якій повідомляють про наявність або відсутність підстав для застосування обмежень. Термін проведення перевірки інформації, вказаної в цих заявах, Законом не передбачено.

Особа, яка не подала заяву у встановлений термін, або повідомила у заяві про те, що до неї застосовується заборона, а також особи, які «провалили» перевірку, мають бути звільнені із займаних посад.

При цьому з посад, що передбачають перевірку, ряд осіб має бути звільнено ще до початку перевірки. Ця норма стосується тих осіб, які в період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року не менше року займали передбачені частиною 1 статті 3 Закону посади. На їх звільнення або складання щодо них документів на звільнення відводиться 10 днів з моменту набрання чинності Законом (тобто 16–27 жовтня 2014 року).

У зв’язки з цим, частина перша статті 36 Кодексу законів про працю України (КЗпП) доповнена пунктом 7-2, що передбачає нову підставу для припинення трудового договору — підстави, передбачені Законом України «Про очищення влади».

Доповнено і частину другу статті 36 КЗпП — у випадку, передбаченому пунктом 7-2, особа підлягає звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України «Про очищення влади».

Особи, зазначені у частинах першій, другій, четвертій та восьмій статті 3 Закону, не можуть обіймати посади, що передбачають проходження перевірки, впродовж установленого Законом терміну (до 17 жовтня 2024 року).

Особи, зазначені у частинах третій, п’ятій – сьомій статті 3 Закону, не можуть обіймати посади, щодо яких здійснюється очищення влади (люстрація), протягом п’яти років з дня набрання чинності відповідним рішенням суду.

Відомості про осіб, щодо яких встановлено заборону займати посади, визначені Законом, вноситимуться до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади», що формуватиметься та вестиметься Міністерством юстиції України.

Окрім КЗпП зміни внесено до Кримінального кодексу України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07. 2010 № 2453-VI, «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 № 3206-VI.

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130575

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23408

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8492

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
686

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
698

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді