Дві трудові книжки у одного працівника та інші ситуації: поради кадровикам
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
У Федерації професійних спілок України надали поради роботодавцям щодо деяких аспектів роботи з трудовими книжками. Зокрема, тут дали пораду на випадок, якщо працівник під час прийняття на роботу надає одразу дві трудові книжки.
Як діяти, якщо майбутній працівник надав дві трудові книжки
Передусім треба пам'ятати, що, з яких би причин особа не мала на руках двох документів, законодавство не передбачає наявності у працівника кількох трудових книжок. Відповідно, слід пояснити працівникові, що його стаж роботи будуть визначати саме за тим документом, який він надасть. Таким чином, доречніше буде, якщо особа самостійно обере, куди внести запис про прийняття на роботу (або ж можна обрати останню за хронологією трудову).
Водночас слід застерегти працівника від того, щоб він викидав другу трудову книжку, адже вона може знадобитися для підтвердження стажу під час оформлення пенсії.
Також у ФПСУ уточнили, що у разі переведення працівника до іншого підрозділу не відбувається зміна роботодавця (і запис про звільнення з попереднього робочого місця робити не потрібно), натомість вноситься запис про переведення (так само, як і записи про прийняття на роботу).
Уточнено також, в яких ситуація вноситься запис окремим рядком. Такий запис про подію містить посилання, наприклад, на проміжок часу, коли вона відбувалася.
Запис окремим рядком роблять у графі 3 у наступному рядку після попереднього запису і зазвичай не нумерують. А у графі 4 зазначають підставу — наказ (розпорядження) з датою та номером.
За інформацією Федерації професійних спілок України