Військовозобов’язаних, які подають заяву на відстрочку, зазвичай не направляють на військово-лікарську комісію. Але є два винятки

Для військовозобов’язаних актуальне питання: якщо прийдуть до ТЦК та СП із заявою на відстрочку, чи можуть їх одразу відправити на військово-лікарську комісію?
1️⃣ Насамперед варто знати, що відсутність актуального висновку ВЛК не є причиною для відмови — ні у прийнятті заяви, ні у самій відстрочці.
2️⃣ Крім того, відповідно до Постанови Кабміну № 560, військовозобов’язаних, у яких прийняли заяву на відстрочку, не направляють на ВЛК.
Втім, є кілька винятків із цього правила:
- якщо останній висновок ВЛК — «обмежено придатний»;
- якщо особу раніше визнали тимчасово непридатною, але термін цього рішення вже минув.
У таких випадках повторне проходження ВЛК є обов’язковим. Відмова може розцінюватись як порушення правил військового обліку.
Якщо ж ТЦК та СП наполягають на проходженні ВЛК без підстав, варто наполягати на прийнятті заяви і обов’язково отримати підтвердження, що її зареєстровано.
В усіх інших ситуаціях направляти на ВЛК після подання заяви не мають права, так само як і штрафувати за відмову від проходження медкомісії.
Важливо: ці норми чітко визначені законом, однак на практиці іноді трапляються випадки, коли вимоги ТЦК суперечать правовим нормам.
За інформацією Facebook-сторінки Дар’ї Тарасенко
Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті