Законодавчі ініціативи: планується відшкодовувати витрати підприємств на збереження середнього заробітку за мобілізованими за рахунок Державного бюджету

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
6 травня 2014 року Верховна Рада прийняла у першому читанні Закон про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації. Наразі відповідний законопроект готується до остаточного розгляду. Депутати планують у стислі терміни прийняти цей важливий закон у цілому, адже ним мають бути врегульовані нагальні потреби забезпечення призову і мобілізації

Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації” № 4785, зареєстрований 28.04.2014, (далі – проект Закону) розроблено з метою удосконалення системи проведення мобілізації, проведення в стислі терміни заходів часткової мобілізації в країні, підвищення обороноздатності Збройних Сил України, інших військових формувань, захист Батьківщини та її територіальної цілісності.

Прийняття Закону сприятиме вирішенню таких завдань:

  • створення умов для здійснення комплектування Збройних Сил України, інших військових формувань особовим складом та технікою під час мобілізації;
  • забезпечення переважного права військовослужбовців, які були призвані під час мобілізації, на залишення на військовій службі;
  • захисту громадян України, які призвані під час мобілізації, від штрафних санкцій за фінансовими зобов’язаннями;
  • забезпечення прав військовозобов’язаних – студентів, які були призвані під час мобілізації, на продовження навчання після демобілізації;
  • підвищення мотивації щодо проходження служби у військовому резерві громадянами України в мирний час та на особливий період;
  • забезпечення вилучення транспортних засобів у юридичних та фізичних осіб для потреб держави під час мобілізації;
  • підвищення відповідальності громадян України за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Головна новина, на яку всі з нетерпінням чекатимемо —після змін частина третя статті 119 КЗпП виглядатимете так:

За працівникам, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігається місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від їх підпорядкування та форм власності. Виплата в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Із запропонованих авторами законопроект змін чи уточнень до деяких законів України варто відмітити і такі:

1) Військовозобов'язані та резервісти, які перебувають на зборах, у разі оголошення мобілізації продовжуватимуть перебувати на зборах. У разі необхідності зазначені особи будуть призиватися на військову службу командирами відповідних військових частин, за розпорядженням Генерального штабу Збройних Сил України.

2) Від призову на строкову військову службу в мирний час звільнятимуться громадяни України, які виконали обов’язки служби у військовому резерві протягом

строків першого та другого контрактів (поки що – таке увільнення від строкової служби передбачено для тих, хто проходив службу у військовому резерві упродовж строку першого контракту).

3) Для громадян, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період, початком проходження військової служби вважатиметься день відправлення у військову частину з районного (міського) військового комісаріату.

4) Військовозобов'язані (крім резервістів) можуть бути призвані районними (міськими) військовими комісаріатами на навчальні збори до п'яти разів строком до двох місяців кожного разу (незалежно від розряду запасу).

Також заслуговують на увагу пропозиції законотворців щодо взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього. Так, планується уточнити, що призовники та військовозобов'язані після прибуття до нового місця проживання зобов'язані в семиденний строк стати на військовий облік, та не раніше ніж за сім днів перед вибуттям з місця проживання – знятися із зазначеного обліку (наразі діє норма тільки щодо обов’язку стати на військовий облік за новим  місцем проживання).

П. С.

У пригоді Вам неодмінно стануть докладні роз’яснення з різних аспектів трудових відносин з працівниками, призваними на військові збори або у зв’язку з мобілізацією:

стаття ІриниТУБЕЛЕЦЬ  та Ірини ІВАНЧЕНКО «Працівника призвано на військову службу у зв’язку з мобілізацією: увільняємо від роботи» («Кадровик-01» № 04/2014)

Також читайте у травневому номері журналу «Кадровик-01»

  • Працівника, який перебуває у відпустці, призвали на військову службу у зв’язку з мобілізацією: як оформити
  • Працівника призвали на військову службу у зв’язку з мобілізацією: як і коли зберігати середній заробіток
  • У працівника, якого призвали на військову службу у зв’язку з мобілізацією, закінчується строковий трудовий договір: чи можна звільнити
  • Зараховування військової служби за призовом під час мобілізації до стажу роботи для надання відпусток

А ще зверніть увагу на ексклюзивний випуск КОЗА-ДИСКа «Шаблони і розробки для кадрової служби», що містить усі необхідні кадровій службі шаблони та зразки документів з питань мобілізації, військових зборів, призову на строкову військову службу, військового обліку та взаємодії з військовими комісаріатами.

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66086

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
178

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
288

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
306

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15306

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді