Зустрічають по одежі: дрес-­код орієнтований на споживачів

Теми:
Упровадження дрес-коду та контроль за його додержанням зазвичай покладають на службу персоналу, відділ кадрів. Як зробити, щоб цей захід виявився ефективним, позитивно вплинув на якість роботи та репутацію компанії?

Упровадження дрес-коду та контроль за його додержанням зазвичай покладають на службу персоналу, відділ кадрів. Як зробити, щоб цей захід виявився ефективним,  позитивно вплинув на якість роботи та репутацію компанії?

Плісецька все-таки права…

«Одяг диктує поведінку» — так вважала всесвітньо відома балерина Майя Плісецька. Цей принцип можна спроектувати і на дрес-код — один із інструментів корпоративної культури, покликаний налаштовувати на роботу й дисциплінувати працівників. Якщо людина додержує певних норм в одязі, вона дотримуватиметься й інших правил.

Єдиний стиль у зовнішньому вигляді згуртовує колектив, сприяє зміцненню командного духу. Водночас варто памя`ятати: дрес-код орієнтований, насамперед, на споживачів. Зовнішній вигляд працівників — візитна картка компанії. Одежа має викликати у клієнтів і партнерів відчуття надійності, засвідчувати, що їх цінують, поважають і розуміють. Таким чином, формується зворотний зв’язок — лояльне ставлення клієнтів і партнерів до компанії.

Які ж «одежні» правила діють сьогодні? У діловому стилі вирізняють два напрями:

  • формальний (Business Professional);
  • неформальний (Business Casual ).

Зазвичай у компаніях, де впроваджено дрес-код, керівництво санкціонує стиль Casual у так звані «вільні п’ятниці», або, як їх називають американці та європейці, Casual Friday або Dress Down Friday.

Поринаючи в дослідження модних тенденцій, все частіше натрапляємо на поняття Smart Casual, котре можна інтерпретувати як «елегантна повсякденність». Офіційно цей стиль ще не визначено. Для нього не створено стандартів і не встановлено обмежень. Передбачається, що людина зі смаком і розвиненим почуттям субординації зуміє підібрати робочий гардероб так, щоб не порушуючи етичних норм, вишукано й елегантно підкреслити свою індивідуальність.

Два стандарти: front-office і back-office

Навіть ті керівники, намір яких упровадити дрес-код у компанії зумовлений даниною моді, розуміють: уніфікувати стиль одягу всіх без винятків недоцільно. Варто враховувати характер роботи різних категорій професій. Світ офісних працівників прийнято поділяти на представників front-office і back-office.

До front-office належать:

  • адміністрація — дирекція, правління, керівники відділів, секретаріат;
  • підрозділи, які безпосередньо контактують із клієнтами та партнерами, — відділи збуту, зв’язків із громадськістю, юридичний та фінансовий відділи тощо.

Працівники back-office виконують переважно оперативні функції, пов’язані із забезпеченням функціонування бізнесу, і не контактують із клієнтами. До back-office належать бухгалтерія, частина працівників фінансового відділу, відділи інформаційних технологій, логістики, аналітики тощо.

Відповідно, стандарти щодо зовнішнього вигляду цих працівників доцільно встановити різні. Зокрема, представникам front-office краще додержувати правил формального ділового стилю, а для представників back-office цілком допустимим є Business Casual.

Існує ще одна категорія працівників, діяльність яких (з огляду на специфіку обов’язків) зазвичай розгортається за межами офісу. Це — робітники будівельних фірм, працівники рекламних агенцій, спеціалісти з монтажу, працівники сфери обслуговування тощо. Оптимальний варіант для зазначених категорій — уніформа з символікою компанії.

У багатьох випадках доцільно передбачити два варіанти дрес-коду:

  • більш строгий — для працівників, які спілкуються з клієнтами компанії, представляють інтереси компанії в інших організаціях;
  • менш строгий — для працівників, які весь час перебувають в офісі, не представляють компанію у зовнішньому середовищі і не контактують із клієнтами.

Для яких категорій працівників дотримання дрес-коду передбачено  нормативно-правовими актами? Якими внутрішніми документами треба керуватися, щоб установити корпоративні вимоги й упровадити дрес-код? Відповіді з прикладами у наведеній статті:

Дрес-код: упроваджуємо правильно
(«Кадровик-01», № 12/2015)


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
19240

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Всі експерти редакції колись працювали у кадрових службах, тож знають із власного досвіду, наскільки кропітка і важлива ваша робота. А оскільки колишніх кадровиків не буває, ми раді потішити вас онлайн сервісом, який виконає самотужки частинку вашої роботи. Калькулятор допоможе при розрахунку різних періодів трудового стажу. Просто внесіть необхідні дані.
118848

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
521012

Словник кадровика

Словник кадровика — це збірка спеціалізованих термінів і понять, які використовуються в галузі управління персоналом і кадрового обліку. Докладніше про словник кадровика та використання абревіатур в HR-сфері — у статті.
481

Заява про відстрочку через інвалідність військовозобов’язаного

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від армії для особи з інвалідністю, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
33373

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді