Нова Генеральна угода на 2016-2017 роки: готуймося до апгрейду колективного договору

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Нова Генеральна угода на 2016-2017 роки чинна з 23.08.2016. Якщо підприємство входить до організації роботодавців, яка є підписантом Генеральної угоди, гарантії в колективному договорі не мають бути нижчими за ті, що закріплені в Генеральній угоді. Відтак колдоговір потребуватиме актуалізації

Генеральну угоду про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні (далі — Угода) укладено на 2016-2017 роки між всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців в особі Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні, всеукраїнськими об’єднаннями професійних спілок в особі Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Кабінетом Міністрів України (далі — Сторони).

Положення Угоди є обов’язковими для врахування суб’єктами, що перебувають у сфері дії Сторін, зокрема під час розроблення та укладення галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів.

Так, суб’єктами, що перебувають у сфері дії Сторін є:

  • 95 всеукраїнських профспілок, які представлені 5-ма репрезентативними об’єднаннями профспілок;
  • 93 організації роботодавців та їх об’єднання (28 галузевих і 65 територіальних організацій), які представлені 4-ма всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців;
  • органи виконавчої влади, які представляє КМУ.

Угода складається з трьох розділів (Підвищення конкурентоздатності національного виробника та забезпечення зростання зайнятості; Оплата, умови, охорона праці та соціальний захист працюючих; Соціальний діалог) загальних, заключних положень та 7 додатків.

Економічний блок Угоди містить спільні домовленості сторін щодо вжиття спільних заходів, спрямованих на розвиток внутрішнього ринку, підтримку вітчизняного виробництва, вирішення проблемних питань економічного розвитку і діяльності бізнесу, зокрема в частині інвестиційної діяльності, кредитування реального сектору, погашення заборгованості держави перед бізнесом із відшкодування ПДВ і повернення передплат податку на прибуток, здійснення заходів щодо відновлення виробництва та запобігання можливого банкрутства стратегічних підприємств.

Соціальний блок Угоди містить положення, які визначають:

  • для підприємств небюджетної сфери: темпи зростання середньої заробітної плати; тарифну ставку робітника І розряду у 2016 році та проведення переговорів щодо встановлення її розміру в 2017 році; розмір заробітної плати некваліфікованого працівника; перелік і розміри доплат та надбавок до тарифних ставок, окладів і посадових окладів працівників, підприємств, установ і організацій, що мають міжгалузевий характер;
  • для бюджетної сфери: недопущення збільшення грошового розриву між посадовим окладом (тарифною ставкою) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки та мінімальною заробітною платою; порядку проведення переговорів щодо встановлення цих розмірів, їх підвищення з урахуванням можливостей виконання зведеного бюджету, збільшення фонду оплати праці для державних службовців.

Значної уваги приділено питанню погашення заборгованості із заробітної плати та вжиття заходів з метою недопущення її виникнення.

Крім того, цей розділ містить низку домовленостей з питань охорони праці, соціального захисту, гуманітарних питань, молодіжної політики, задоволення духовних потреб населення.

Угода набрала чинності з дня її підписання, тобто з 23.08.2016. З дня набрання чинності Угодою втратила чинність Генеральна угода про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2010-2012 роки.


Докладні роз’яснення — в журналі «Кадровик-01»


За інформацією Урядового порталу та Федерації професійних спілок України

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

Особова справа працівника: правила та порядок формування

Особова справа — це сукупність документів, в яких відображені відомості про трудову діяльність особи та її біографічні дані. Зокрема, про освіту, військову службу, сімейний стан, державні відзнаки та інше. Законодавство регламентує правила формування особової справи працівника. Правила ведення особових справ та поради експертів вбережуть вас від помилок і зайвої роботи.
160105

Види наказів та особливості їх оформлення

Управління діяльністю підприємства чи установи неможливе без видання офіційних документів, зокрема наказів. Оформлення наказів — це відповідальна справа. Правильне оформлення наказу гарантує його юридичну силу та забезпечує чітке виконання доручених завдань. У цій статті розглянемо, які є види наказів, основні вимоги до оформлення наказу, а також обов’язкові реквізити наказу та їх правильне застосування
462949

Спрощення роботи підприємства через бланк лист

У сучасному кадровому середовищі ефективне управління документообігом є запорукою успішної діяльності будь-якого підприємства. Бланк листа підприємства — один із простих, але дієвих інструментів оптимізації роботи. Фірмовий бланк організації (зразок) — це стандартний шаблон офіційної кореспонденції, який значно зменшує час на підготовку документів і підвищує загальний рівень професіоналізму. Бланк листа підприємства (зразок) — у статті.
6335

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді