Звернення до суду державного службовця ПФУ щодо відновлення виплати пенсії і конфлікт інтересів — роз’яснює НАЗК

Факт звернення особи до суду за захистом своїх прав не може вважатись порушенням вимог антикорупційного законодавства чи зловживанням службовим становищем.

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) на численні звернення працівників органів ПФУ розробив Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700) стосовно наявності конфлікту інтересів при зверненні особи до суду за захистом своїх прав в частині відновлення виплати пенсії, її перерахунку.

НАЗК нагадало, що кожна особа має право в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України (далі — КАС), звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси (ч. 1 ст. 6 КАС).

Тому сам факт звернення особи до суду за захистом своїх прав не може вважатись порушенням вимог антикорупційного законодавства чи зловживанням службовим становищем. Однак, при цьому НАЗК зауважує, що конфлікт інтересів у цій ситуації може виникати за наявності таких факторів:

  • заявник, реалізуючи свої повноваження на посаді в органах ПФУ, вчинив дії (утримався від вчинення дій), приймав рішення, пов’язані із розглядом судом справи за його позовною заявою до органу ПФУ, в якому він працює, що могло вплинути (вплинуло) на результати розгляду справи в суді, взяв участь у виконанні судового рішення щодо себе;
  • заявник не вжив заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів, визначених статтями 28 та 29 Закону № 1700.

Окрім того, НАЗК наведено приклади врегулювання конфлікту інтересів при прийнятті рішень або підготовки документів, пов’язаних з розглядом справи в суді.

Роз’яснення НАЗК може стати у нагоді широкому колу осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оскільки містить ситуації, які можуть виникнути під час розгляду відповідної справи у суді та механізми врегулювання можливого конфлікту інтересів.

За інформацією Національного агентства з питань запобігання корупції

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (частина 3)

Серед загалу поширеною є думка про тотожність понять «конфлікт інтересів» і «корупція». Це хибне уявлення цілком закономірне в громадян, які не працюють на публічній службі й не стикаються на практиці з конфліктом інтересів, і неприпустиме в публічних службовців.
7861

Конфлікт інтересів: визначення поняття та законодавство (частина 2)

Продовжуємо розглядати тему щодо конфлікту інтересів. Зокрема, якими міжнародними та вітчизняними законодавчими актами це питання врегульовано. На кого поширюються вимоги законодавства про конфлікт інтересів та розкриваємо поняття «конфлікт інтересів».
8668

Конфлікт інтересів: вимоги до публічних посадових осіб (частина 1)

Конфлікт інтересів — проблема, що не втрачає актуальності, незмінно перебуває у фокусі уваги суспільства, є предметом політичних баталій та резонансних розслідувань незалежно від місця країни в корупційних рейтингах. Про те, що варто знати кадровикам держустанов про конфлікт інтересів — розгляньмо у серії статей з цього питання.
3639

Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Конфлікт інтересів сам по собі не є корупцією і не утворює складу корупційного делікту, однак, залишаючись неврегульованим, він створює передумови для зловживання владою, відхилення від суспільних очікувань, корупції. За порушення вимог антикорупційного законодавства в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів передбачено адміністративну і дисциплінарну відповідальність.
31308

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді