Міністерство освіти і науки України листом від 03.11.2015 року № 1/11-15866 роз’яснило, скільки заступників може бути у директора загальноосвітнього (спеціалізованого) навчального закладу.
МОН нагадало, що штатний розпис загальноосвітнього навчального закладу, в тому числі й спеціалізованого, формується відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» від 06.12.2010 № 1205 (далі — Наказ № 1205).
Згідно з Наказом № 1205 посада заступника директора в школі вводиться за таких умов:
- 0,5 посади — при кількості 6-9 класів;
- 1 посада — при кількості 10-20 класів;
- 1,5 посади — при кількості 21-29 класів;
- 2 посади — при кількості 30 і більше класів.
Крім того, у школах I-III ступенів, які мають від одного до чотирьох 9-11 класів, кількість посад збільшується на 0,5 штатної одиниці, п’ять і більше 9-11 класів — на 1 штатну одиницю; у спеціалізованих середніх школах I-III ступенів з поглибленим вивченням іноземної мови, ліцеях, гімназіях та колегіумах вводиться додаткова посада заступника директора.
Збільшення чисельності заступників директора у спеціалізованих школах з поглибленим вивченням математики, економіки та права, інформаційних технологій, української мови не передбачено.
МОН вважає, що внесення змін до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів щодо збільшення кількості керівного складу у загальноосвітньому навчальному закладі є не доцільним та не на часі.
При цьому МОН звертає увагу на те, що відповідно до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти належать, зокрема:
- управління закладами освіти, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; створення необхідних умов для виховання дітей;
- сприяння діяльності навчально-виховних закладів.
Окрім того їм делеговано повноваження щодо визначення потреби та формування замовлень на кадри для цих закладів, укладення договорів на підготовку спеціалістів, організація роботи щодо удосконалення кваліфікації кадрів.
МОН зауважує, що виконавчий орган відповідної місцевої ради має забезпечити створення необхідних умов для виховання і навчання дітей та сприяти діяльності начального закладу, що можливе, наприклад, шляхом введення до штатного розпису навчального закладу, із відповідним фінансуванням, наприклад, додаткових посад заступників керівника.
Підготувала Ольга Савченко,
експерт Експертус Кадри