Уточнено порядок визначення спеціальних вимог для прийняття на державну службу

Спеціальні вимоги — опис вимог до досвіду роботи осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В», їх освіти, компетентностей, професійних знань, необхідних для ефективного виконання обов’язків за відповідною посадою державної служби.

Національне агентство України з питань державної служби наказом від 16.03.2018 № 62 виклало у новій редакції Порядок визначення спеціальних вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В», затверджений наказом Нацдержслужби від 06.04.2016 № 72.

Спеціальні вимоги визначають з урахуванням вимог спеціальних законів, що регулюють діяльність державного органу, положення про державний орган, завдань та змісту роботи, яку зобов’язаний виконувати державний службовець відповідно до положення про структурний підрозділ та посадової інструкції.

Спеціальні вимоги щодо освіти та досвіду роботи можуть мати уточнюючий характер щодо галузей знань та/або спеціальностей, за якими здобуто вищу освіту, досвіду роботи у конкретній сфері.

Для осіб, які претендують на зайняття посад державної служби з однаковими посадовими обов’язками, визначають однакові спеціальні вимоги.

Спеціальні вимоги розробляє служба управління персоналом державного органу під час підготовки проекту умов проведення конкурсу. При утворенні нового державного органу спеціальні вимоги може розробити інший структурний підрозділ державного органу до утворення служби управління персоналом.

До служби управління персоналом надають заявку на добір персоналу, сформовану:

  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та обіймають посади керівників територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, — суб’єктом призначення разом із службою управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс;
  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та обіймають посади керівників апаратів місцевих державних адміністрацій, їх заступників; керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій; керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій зі статусом юридичної особи публічного права, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом відповідної місцевої державної адміністрації;
  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та обіймають посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом державного органу;
  • на посади державних службовців, які займають посади державної служби категорії «В», визначені структурою державних органів, у разі недоцільності утворення структурних підрозділів, — суб’єкт призначення разом із службою управління персоналом державного органу;
  • на інші посади державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», — безпосередні керівники.

Після цього служба управління персоналом відповідного державного органу:

  • аналізує заявку на добір персоналу та на її основі розробляє спеціальні вимоги;
  • готує проект умов проведення конкурсу, який погоджує з особою, яка формувала заявку на добір персоналу, крім випадків формування такої заявки суб’єктом призначення;
  • готує проект наказу про затвердження умов проведення конкурсу, який подає керівнику державної служби / суб’єкту призначення.

Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
64029

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40277

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563611

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44278

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43375

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді