⚡ ТОП-5 консультацій ⚡
- Класифікатор професій
- Відсторонення невакцинованого працівника
- Зразок оформлення наказу за ДСТУ 4163:2020
- Звіт про квоту 2022
- Трудовий договір
Члени виборчих комісій як е-декларанти. Члени Центральної виборчої комісії є суб’єктами декларування (Зміни до Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затверджені рішенням НАЗК від 21.12.2018 № 3126).
★ Вибори Президента — 2019. Як увільняти від роботи працівників, залучених до виборчого процесу
Голова, заступник голови, секретар та інші члени окружних (територіальних) виборчих комісій не є посадовими особами юридичних осіб публічного права в розумінні Закону України «Про запобігання корупції», а відтак не є суб’єктами декларування.
Дільнична виборча комісія не є юридичною особою. Тому склад дільничної виборчої комісії не відноситься до суб’єктів декларування.
Припинення державної служби в контексті статті 83 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII — закінчення відносин у сфері державної служби, які виникли між громадянином та державним органом з моменту набуття статусу державного службовця і тривають протягом проходження державної служби (Зміни до Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затверджені рішенням НАЗК від 28.12.2018 № 3225).
НАЗК зауважує, якщо особа звільнилася з роботи в одному органі і прийнята на роботу в інший орган наступного робочого дня, то таке звільнення не вважають припиненням діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
Окрім того, НАЗК роз’яснило, в які строки, за який період та яку декларацію має подати суб’єкт декларування.
➤ Держслужбовця перевели. Коли присвоїти черговий ранг?
➤ Як звільнити держслужбовця у зв’язку з негативним оцінюванням службової діяльності
Суб’єкт декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подає декларацію до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Інформація про місце роботи (проходження служби) та займану посаду у такій декларації зазначають відповідно до місця роботи (проходження служби) та займаної посади, перебування (проходження) на яких зумовили обов’язок подання такої декларації.
Суб’єкт декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, не подає декларацію, якщо він до 1 квітня наступного року знов розпочинає діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
Особа, яку за рішенням суду було поновлено на роботі, повинна в наступному році до 1 квітня подати щорічну декларацію за рік, у якому відбулось поновлення (з дня фактичного виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Однак, у зв’язку з тим, що за час вимушеного прогулу суб’єкт декларування, поновлений на роботі за рішенням суду, фактично не виконував функцій держави або місцевого самоврядування, подавати щорічну декларацію за час вимушеного прогулу суб’єкт декларування не зобов’язаний.
➤ Як поновити працівника за рішенням суду: алгоритм
➤ Касаційний суд скасував поновлення: алгоритм дій для кадровика
НАЗК наголошує, що транспортний засіб, який передано іншій особі на підставі довіреності з правом розпорядження, має бути задекларований.
Посадові особи, особи, які входять до складу наглядової ради банків, придбаних державою відповідно до статті 411 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», не є суб’єктами декларування в розумінні підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (рішення НАЗК від 29.12.2018 № 3222).
Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри